lördag 14 februari 2009

Alla Hjärtans dag

Alla hjärtans dag idag den 14 febuari.

Idag för exakt 5 år sedan slutade ett hjärta slå, - Min frus.
Min fru, Eila, krigsbarn från Finland, jobbade och slet i Äldrevården hela sitt liv. Blev pensionär 30 jan 2004. Jobbade extra för att förstärka ekonomin. Men hon hade också ett brinnande engagemang för sina medmänniskor, de äldre på äldreboendet hon vigt sitt liv för.
Hon jobbade kväll den här dagen, Alla Hjärtans Dag 14 feb. 2004. Vi skildes på morgonen som vanligt med ett hej.
Jag brukar alltid möta henne på jobbet efter arbetets slut när hon jobbar kväll, så var det meningen ikväll också.
Jag hade som alltid köpt en röd ros, som jag satte i en vas på hennes plats vid köksbordet.

Hon kom inte hem den här dagen.
Rosen har jag kvar.
Kram Eila

1 kommentar:

  1. Tänk vad tiden går!
    Eila kommer man ihåg tack vare hennes härliga humor och hon var verkligen omtänksam.
    Agneta

    SvaraRadera