torsdag 2 maj 2013

Tänt är det här......Elden är lös.


 
 
 
Idag kommer bilder från igår, följaktligen blir det bilder imorgon
 från idag, om ni förstår vad jag menar, för det gör inte jag.



Valborgsmässoaftonen bjöd på riktigt aprilväder i Solna igår. Ömsom sol, ömsom regn.
Och det var ju sista chansen för idag är det 1 maj.





Men till kvällen hyfsade vädret till sej och bjöd på sol, men inte utan vinterrocken.
Här har Solnaskojterna, fått klartecken att tända på.
Påtändningen hade föregåtts av att potentaten kommunfullmäktiges ordförande (M)
talat om hur bra Solna är, men det visste vi ju redan så vi kom lagom till han
berättat det för alla andra som inte visste det.




Och det var många, väldigt många, som kommit hit till Skytteholmsfältet för att
hälsa våren välkommen. Jag måste säga att jag blev mäkta förvånad.
Har inte sett så många människor på ett ställe sedan vi var på utförsäljningen av
Experts konkursbo, å det var i Bromma förresten, i oktober 2012.







Det var på gränsen till fara för allmänheten. Tyckte nog att de släpptes för nära.












En vacker damkör bjöd också på vacker körsång.
"Vintern rasat ut"..... och "Sköna maj välkommen".....







Det bästa av allt........ Tommy Löbel och hans gäng.
Gladjazz så det stod härliga till.








Tomten själv var hemmahörande i Bagarmossen.
Dom lär ha lirat på Mosebacke också säger Berit, som
är en riktig söderböna.















Så avslutades kvällen med att ett gäng ungdomar hoppade
in på scenen.







Om det kallas Hiphop eller något annat hopplöst namn,
vet jag ej. Men vackert var det och duktiga är dom.








Jag tror gruppen kallas Caribahi, eller så.







Det var lite karnevalsstuk över det hela.


Morsning !


Ps
Som sagt, imorgon blir det dagsfärska bilder
från igår. Och Gravidbella säger att hennes
pappa är psykopat, för att han inte gillar
att hon blivit på smällen.
Och Lööfet hänger kvar på en skör gren
och verkar nöjd med sina 4 %.
Ds






 

2 kommentarer:

  1. Såg ut att vara kallt där innan elden tändes, sen gissar jag det blev väldigt varmt för dom som stod nära.

    SvaraRadera
  2. Jag hade trott att det skulle vara mycket varmare hos er men ser att både damkören och gubbarna har full vintermundering, eller så tillhörde det deras scenklädsel. Själv var jag barhuvad och tog av vantarna en stund, dock såg jag bara majbrasorna genom bilrutan ;)

    SvaraRadera