fredag 17 maj 2013

17 eller 70 ???




 
17 eller 70 ? that`s the qustion ???
När jag var 17 levde jag inte ens som 17, men när jag inte är 17 far jag runt, eller går runt Paris som om jag vore 17. Sover gott gör man i alla fall efter alla upplevelser.
Vi har verkligen utnyttjat tiden. Här vilar inga ledsamheter än.
Men jag orkar inte med mer omfattande  presentationer. Får återkomma hemifrån.
Flera hundratals bilder att välja bland.
Tur man har många filmrullar med eller jag menar GB.
 
Vädret idag: Växlande molnighet, regnskurar 13 - 15 grader +
Inte så bra, men igår dök solen upp oväntat. När jag var här för 20 år sedan
var det högsommar och sk..hett. Det är nog den globala uppvärmningen
som spökar nu igen. Idag har vi i alla fall åkt Metro.
Mycket enkelt och lättförståeligt. Tågen kommer varannan minut.


Detta är alltså Sacré Coeur.
En fantastisk upplevelse att ha sett den på nära håll
och inuti. Berit räknar gärna steg och det blev 352 trappsteg.






Moulin Rouge med många sexbutiker i hela kvarter.






Den här killen har just klätt upp sej, för att bli bjuden på 70-årsmiddag.
Glömde pappas basker hemma tyvärr.











Mycket trevlig restaurang i kvarteret.
Skål och Meircie !  ? frågetecken för stavningen.

Morsning !


Ps
Måste berätta att på flyget ner hit, har jag suttit på samma toasits
som Susanne Reuter och precis efter  hennes sorti dessutom.

Imorgon ska vi ta det lugnt, bara besöka Notre Dame.......
......tror jag. Eller en tur på Seine kanske ? Också !
Ds



Ps igen
Så kommer det mera bilder vartefter om jag inte
gått in i den berömda "väggen" innan dess.
Ds igen
 

2 kommentarer:

  1. En GRATTIS-hälsning från oss två som är kvar på ön!
    Hoppas födelsedagen blev till en upplevelse.

    PS! Vädret just nu + 25,6, växlande molnighet o knappt någon blåst DS!

    SvaraRadera
  2. Läser och imponeras av allt ni är med om men när jag kommer till toasitsen efter Susanne Reuter...det är stort ;)
    Så fina ni är! Jag gläds med er och skickar ett Grattis från ett soligt och 23-gradigt Umeå.

    SvaraRadera