onsdag 8 maj 2013

Kungsträdgården Stockholm, 7 maj 2013

Kungsträdgården Stockholm, 7 maj 2013.
 
 
 
 
God dag, god dag !
 
Efter några dagars avhållsamhet från tangentbordet, återkommer jag idag till mångas förtjusning, men inte allas kanske.
 
För bara några dagar sedan passerade vi "Kungsan" i hopp om att dessa ljuvliga
Japanska körsbärsträd skulle blomma. Men inte en enda. Så kom några lite varmare dagar
och alla slog ut som i ett hokus pokus igår.
Så idag kastade vi oss in i T-banans direktlinje till Kungsträdgården,
ty de blommar bara några dagar, kanske en vecka.
 
 














Glassförsäljningen gick nog som smort idag.








NK-klockan i bakgrunden.








Bilden f a k t i s k t tagen i Stockholm, inte Paris eller Rom eller...................så







Och himlen var klarblå.








Jacobs kyrka







Här mötte vi grannar från samma uppgång, men
inte mötte vi Eva från "Släggis", fast hon också
var där och fotade. Skulle vara intressant att
veta hur många bilder det togs idag.








Den här bilden skulle jag vilja ha som täcker hela taket i sovrummet.



















Vi träffade 2 trevliga tjejer som satt bredvid oss på en bänk och en erbjöd
sej ta kort på oss båda under Guds skapelse.
Hon var riktigt slängd i att hantera min Nikon, så jag undrade om
hon var fotograf. Men bara allmänt fotokunnig och intresserad
berättade hon. Tack för en trevlig pratstund tjejer, som
givetvis fick min bloggadress.


Morsning !

Ps
Nästföljande bloggar kommer att visa bilder från en 3-dagars, inte
3-rätters som hos Lena, utan 3 dagarsresan till Östergötland i helgen.

En annan kommer att visa hur det påbörjats bostadsbyggande
för ungdomar i Solna.

Idag var den varmaste dagen sedan vi lämnade GC för 2 månader sedan,
 nästan väder för shorts och sandaler
Ds

1 kommentar:

  1. Det är en speciell tid när dessa träd blommar, det håller jag med om. Har upplevt denna blomning under en massa år då min forna arbetsplats låg vid Kungsträdgården.Vackert är det i alla fall.

    SvaraRadera