onsdag 29 februari 2012

Reinfeldt byter jobb och Estelle, en helt vanlig tjej.


Enligt ännu obekräftade rykten kommer statsminister Fredrik Reinfeldt inom kort att omskola sej,
enligt den modell han själv föreslagit för att orka jobba till 75 år.

Eftersom han börjar tröttna på jobbet som statsminister, med irriterade allianskompisar och att Stefan Löfven rycker allt närmare i rekordfart, skall han nu omskola sej till gruvarbetare.
Gruvorna i Svappavaara behöver personal och eftersom han rekommenderade arbetslösa i Trollhättan att inte vara främmande för att flytta dit, tänker han föregå med gott exempel.



 -Så nu kan jag jobba i gruvan till min 75-årsdag och Stefan Löfven får återuppta arbetet med att bygga på "Folkhemmet", säger han i en kommentar.




Hertiginnan av Östergötland, Estelle Silvia Ewa Mary Bernadotte, är en helt vanlig tjej. Hon bor i Solna (nästan granne med mej), med sin mamma och pappa som har köpt en helt vanlig barnvagn av märket Brio. Det är ingen lyxmodell med 4-hjulsdrift och AC, eller så, utan av bilden att dömma så är den relativt enkel och helt vanlig.










 Det jag nu sagt är inte, som vanligt är från mej, ironi eller någon sorts dålig humor, utan jag ser flera tecken på att familjen vill vara så "vanlig" som möjligt. Se på valet av namn t.ex.
Familjen är så vanlig att vanligare finns nog inte. I varje fall inte i Solna.






 Just nu funderar jag mycket på den nyhet som jag läste om i gårdagens tidning, (Metro), nämligen att man snart kan välja  en gravsten med inbyggd LDC-skärm för bildspel och med ir-sensorer som startar en förinspelad ljudhälsning, när någon närmar sej min grav.
Som Ior kan det väl bli något som : "Vad var det jag sa, det gick åt helvete" !





Har ni tänkt på vilka fantastiskt vackra bilder som illustrerat dagen inlägg av Ior.
Ni har ju sett dem tidigare under vår tid på Gran Canaria i höstas, men nu passar det att visa dem i repris innan man vaknat upp i vinteridet.




1 kommentar:

  1. Fan vad kul att se dessa bilder, det blir man aldrig trött på, är i ÅNN , två mil från Norska gränsen till Trondheim, regn en minus och det går att åka skridskor på E 14. Word Cup i Åre två mil härifrån

    SvaraRadera