onsdag 22 februari 2012

Upp mitt i natten, Bokrea, Bokrea, Bokrea.



I morse steg jag upp mitt i natten, ungefär kl. 08.00 lok.tid.
Det var ju bokrea och kanske har böckerna en strykande åtgång ?



 Här kommer jag hem efter att ha halkat runt som en isprinsessa
på gator med nynedfallna underkylda regndroppar.
(Det där blev visst en Ranelidare) ?



Jag läser ju inte böcker så gärna. I varje fall inte vad som helst eller när som helst eller hur som helst. Inga novellböcker eller uppdiktade historier tack. Jag lever i nuet.
Däremot läser jag gärna (ibland) biografier och memoarer om och av intressanta personer.

Så har jag t.ex. nyss läst Annika Östbergs : "Ögonblick som förändrar livet". Tänkvärt !

Idag fann jag Leif G W Perssons "Gustavs grabb". Ska bli intressant att läsa om han är lika underhållande i skrift som i tal. Men klart är ju att han inte kan klia sej i huv'et i en bok.

Berit hittade en roman av Joyce Carol :  "Lilla Himlafågel".

Så till en annan intressant person: Olof Palme. En biografi om 701 sidor av Henrik Berggren. "Underbara dagar framför oss".

Berits nästa val : John Ajvide Lindqvist. "Lilla stjärna".

Och överst förståss : "Den nya överklassen".  En bok om Sveriges ekonomiska elit. En bok om de som tjänar pengar på pengar.

Ps
Det är inte känt var
tronföljaren kommer
att födas, men Karolin-
ska är en het gissning.
Sedan förra veckan sit-
er pressfotografer på
pass utanför både sjuk-
huset och Kronprinsess-
ans hem Haga slott.
Polisen har dessutom
spärrat av flera parke-
eringsplatser utanför Ka-
rolinska  för mediebe-
vakning.

Morsning och Välkommen till Solna blivande tronföljare, oavsett om
du blir betraktad som lantis eller utomnordisk.

1 kommentar:

  1. Lyssnade nyss på "Lilla stjärna" som ljudbok och jag blev skakad av den fruktansvärda storyn. Började analysera vad författaren hade för störningar... Kanske upplever men den annorlunda i bokform? Hälsa så mycket till Berit.

    SvaraRadera