fredag 1 januari 2010

Blondinbella och jag

Hon kallar sej Blondinbella och har enligt sej själv, Sveriges största Blogg. Men nu tar jag upp kampen med henne.


Det var i februari 2009 jag läste en artikel i DN, att hon skulle "sälja ut" några av sina pälsar på nå´t fashionabelt hak på Östermalm, där hon själv bor med nära till Stureplansvännerna. Då reagerade jag och undrade hur den unga tjejen redan hade växt ur sina pälsar, men kanske tänkte hon skänka pengarna till någon djurrättsorganisation.
Det var så mitt intresse förr bloggandet började för att jag ville göra min röst hörd och få framföra mina och IORs synpunkter.

Återkommande till mej, en vanlig pensionär från Solna med "bara" sunt förnuft i bagaget. Men tro för den skull inte att jag har någonting emot "Bella". Tvärtom, jag har också varit yngre, men då var det ändå längre till Stureplan än nu ifrån Solna.
Inget ont om Stureplan heller. Där finns affärer och restauranger som i Solna, men vi har ju närmare till Restaurang & Pizzeria Lejon i Huvudsta.



Nyårsaftons morgon vaknade jag som vanligt vid sidan om min sambo Berit, vid 8.30-tiden.(Lok tid)

Efter rakningen var det dags att ta av morgonrocken, som är av märket Jesper J Conran och väldigt mysig, varm och skön. Det var den första present jag fick av Berit. Nu var det dags för morgondusch och därefter frukost bestående av Kaffe, skinksmörgås, hårdkokt ägg,
filmjölk med sommarplockade hallon, samt strösocker.



Det blir mycket att stå i denna dag, då vi bjudit in ett par av våra bästa vänner till Nyårsaftonsupé på kvällen.
Berit hade satt ihop menyn som verkar bli något utöver det vanliga, så det blir flera timmar vid spisen.


Välkomstdrinken var Chappell Hill 2009.


Entrérätt: Avocado med räkfyllning.


Huvudrätt : Helstekt Oxfilé med potatisgratäng i vitlökssky.


Till det ett rött vin St Helena 2008.


Dessert: Färska frukter i plockformat med deep in creme de parfait, bestående av Creme fraich, ingefär och honung. (mums)


Kaffe och Kahlúalikör.



Kvällen blev jättelyckad och efter 2 partier yatsy och ett parti TP, efter fyrverkerierna, som f.ö. inte var så omfattande som vanligt, stupade vi i säng. Berit och jag i våran och gästerna halkade hem till sej i kylan och svinottan.










Innan uppladdningen för kvällen började hann vi med en promenad i den korta solskensstunden denna dag.

Här ses jag iklädd svarta manchesterjeans från en Outlet vid Loppmarknaden i Vårberg. Kalsongerna (syns inte på bilden) inköptes på Roslagens Ullared.
Skinnjackan i brunt av Mockanappa Made in Finland, inköptes för 50 kr på Mälardalens loppmarknad i Solna för 2 år sedan. Halsduken är från Drottninggatan i Stockholm för 20 SEK i Dec 2009. Baskern har varit min salig pappas. (pappa avled 1979). Solglasögonen av märket Venus, Italian design, hittade jag på en trottoar i Playa Ingles.

Morsning och God fortsättning på det nya decenniet !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar