söndag 31 januari 2010

Grattis på födelsedagen

Den 30 januari för 6 år sedan, var vi på båten till Tallin, Eila och jag. Eila fyllde 65 år. Hon blev pensionär.
Under hemresan i danssalongen efterlystes jubilarer, födelsedagar o.s.v.
Man skulle anmäla till informationen.

Jag smet iväg under förespeglingen att jag
skulle hämta en GT (gin o tonic).
Berättade att min fru fyllde pensionär idag.


I en paus i dansmusiken ropades Eila upp som en av 2, men Eila hörde inte, så jag fick putta på henne. " de säger Eila".

"Vad har du gjort" sa hon och rodnade. Så fick hon den här flaskan champagne och folkets applåder.

Idag var jag på minneslunden vid Solna kyrka och gratulerade på födelsedagen.
Bilden här från minneslunden blev mycket stämmningsfull med de vackra tulpanerna och den vita marshallen.
Morsning och Gud vare med oss !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar