måndag 4 januari 2010

Surt sa räven



Surt sa räven om rönnbären. Den här rönnbärsklasen med snö på, fotograferade jag igår på kullen mittemot Kristinelundsvägen. Eller läcker bakelse ?
Surt sa även vargen om blykulorna som visslar runt öronen.
Så har då blodtörstiga jägare fått sitt lystmäte av en naiv miljöminister och en i övrigt vilseförd högerregering.
Heder åt den moderat !!!!!! som vågar säga sanningen.
Tusentals jägare anmälde sej till "nöjesjakten" som lobbyisterna lyckades pådyvla regeringen. Vi har ett par hundra vargar i Sveriges avlånga land och det är alldeles för liten stam för att behöva skjutas av.
Vargen är ett rovdjur och vill ha mat. Inte utlyses det nå´n jaktslakt på lejon för att dom river en och annan antilop och inte krävde jag att alla katter skulle utrotas den dag jag såg min katt ta en röd domherrehanne för många år sedan då jag bodde utanför Söderköping. Men visst blev jag ledsen och förbannad. Men Måns ville ju bara ha mat.
Miljöministern försökte med en lögn när han tror att det är för att rädda stammen från inavel. Kommer det bara automatiskt in 27 vargar från Norge och ersätter de avskjutna. Sanningen är väl att det blir mer inavel om det finns färre att para sej med.
Nä, en osmaklig nöjesjakt är det frågan om.
Morsning blodkorsning

1 kommentar:

  1. Jag håller verkligen med dej, men kanske inte man kan vara kategoriskt för eller emot.

    SvaraRadera