tisdag 27 oktober 2009

Naturens dödsryck i Solna

Här ser ni 3 av Solnas kanske så småningoms sista träd. Här i hörnet av Hannebergsgatan - Skytteholmsgatan hittade man 3 träd. Nu fäller de vackra lönnträden sina blad till nästa vår. men då tog Solnas kommunalråd Salminen fram motorsågen och sa att här kan vi bygga höghus, så vi får mer befolkningsunderlag till Solna Centrum, eftersom vi också bestämt bygga Nordens största Galleria intill nya Jättearenan för världsfotboll.
Jag har nog inte fattat varför man måste bygga ett hus på den här platsen. Där var en tunnel med gångväg och cykelbana även.

Jag vet att det finns några kvarvarande träd på olika platser, även här i Huvudsta, men jag kommer aldrig att avslöja var.
Ja idag finns alltså inte de träden jag fotograferade i fredags.
Vi är ju så jävla flata i Sverige så vi tittar ju bara på.
Men hinner jag hem i från GC innan de kapar träden vid "Tvätteriet" så kommer jag att !!!!!!!!!!!!!!
Beroende på Salminens erbjudande ekonomiskt, så håller jag tills vidare käft om vad jag vet.
Morsning och Goodbye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar