fredag 23 oktober 2009

Moderat så klart


Nu faller höstlöven och lite till av min entusiasm vad gäller politiker.

I Vellinge som ligger i Skåneland, har man inrättat en nämnd som kallas "Människonämnden !!!!!! Hör och häpna "Människonämnden".
Dessvärre beter sej nämnden inte som människor utan snarare som djur (läs svin).

En 85-årig kvinna som blivit änka har hemhjälp och får bl.a. hjälp och tillsyn till och från badkaret. Men borsta henne på ryggen, som hon inte kan själv, förvägras hon.

"Det ingår inte i Hemtjänstens serviceavtal" lyder svaret på en begäran.
Men de får stå i dörröppningen och titta på.
Läs Googles: Människonämnden i Vellinge.


Nu är ju Gudskelov inte alla moderater svin, snarare tvärt om. Jag känner flera riktigt mänskliga, bl.a. min tandläkare som ber om förlåtelse om han kommer åt en nerv under pågående behandling av mina kvarvarande tänder. Just nu bygger han f.ö. en ny brygga till underkäken efter att jag knäckte min befintliga under intagandet av en vitkålssallad hos min dotter i Norrköping i helgen.

Nu fick jag klara hela vistelsen i Norrköping hållandes käft och det vet ju alla som känner mej att det är näst intill omöjligt.
Söndagen den 18:e var också dagen då lilla Emma Linnea fick sitt namn vid en högtid hos sin morfar och mormor i Åby.
Morsning och goodbye
















1 kommentar: