tisdag 28 april 2009

Nu går flyttlasset






Nu går flyttlasset till Norrköping. Min älskade dotter har mobbat sönder mej och nu har hon lyckats ordna en lägenhet i det nybyggda fashionabla huset på bilden. En lägenhet med balkong och utsikt över Motala Ström. Rådhuset i bakgrunden och centralt invid Drottninggatan. Vi får en trea med plats för alla loppiskartonger i särskilt rum. Hyran skulle bara bli 8.400 kr/mån.




F.ö. var sambon och jag in till Stockholm igår. Kikade runt lite och fick senaste antikfynden värderade på Kaplans.
Det var oerhört vackert just nu i "Kungsan". Se bild.






Läste att Ryanair ska ta extra betalt för överviktiga. Dom säger i en kommentar att det kanske kan hjälpa överviktiga att banta. Det framgår inte var gränsen för överviktig går.
Dessutom kommer det att från 1:e okt. inte längre vara möjligt att checka in på flygplatsen. Man måste göra det hemma vid datorn och det kommer att kosta 50 kr extra. Tidigare föreslog de ju att det skulle kosta om man måste gå på toaletten i luften.
Så i stället för incheckningsdisk så kommer det att finnas en personvåg med uniformerad personal för att kontrollera passagerarnas vikt.
Nej, det är inte 1:a april idag. Men det verkar som Ryanair helst vill ha planen på marken.


F.ö. såg jag ett svin på Tv ikväll. Men av hänsyn till de riktiga svinen vill jag inte namnge någon.
Förstår inte varför det kallas svininfluensa. Inget svin har ju insjuknat. Då är nog de svin jag syftar på sjukare.
Nu hoppas jag bara att nästa djurinfluensa inte drabbar mina nyckelpigor på landet, som käkar upp bladlössen på rosorna. Och hur skulle det låta : "Galna nyckelpigesjukan".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar