lördag 18 april 2009

Det var länge sedan









Det har varit mycket stort tryck på mej minst två veckor nu. Vart har din blogg tagit vägen ?


Det känns ju tryggt att veta att så många saknar en så sanningsenlig och alltid aktuell blogg som min. Men som även har en hel del ironi och humor insprängt, som ni
kanske förstår.


Det har ju varit påsk och fint väder på landet. Det är orsaken till frånvaron. Har tyvärr inte tillgång till dator därstädes ännu.




Men våren har gjort sitt intrång äntligen, även om det åter blivit svinkallt nu igen.


Men naturen låter sej inte hindras och här visar jag en svan som med sin make eller maka redan ligger och ruvar och en röd blåsippa. (anemone hepatica). De här bilderna fotograferade jag i förrgår vid stranden av den underbara Råstasjön här i Solna. Min sambo och jag promenerar ofta runt sjön. Här är rikt fågel- och växtliv. En oas som alliansen här i Solna kommer att förstöra efter beslutet att bygga en ny "Nationalarena" för fotboll, döpt till Sweedbank Arena och Nordens största köpcentrum, alldeles intill. Nä fy f....


Har vi inte köpcentrum så det räcker ???? Och ska man döpa om arenan när Sweedbank byter namn vid nästa rekonstruktion eller går i konkurs efter alla miljonbonusar till nuvarande och f.d. toppdirektörer. Nä fy f... igen !
























































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar