söndag 12 januari 2014

Stora saker på gång.........




Nu händer det mycket hemma hos Ior.
Vi går mot ljusare tider och jag lämnar mitt ide
efter hemkomsten från GC.
Jag laborerade nu med en ny bloggportal, men
den här trivs jag med och behärskar någorlunda.
Alla hittar till den. Men så särskilt inspirerande
bloggmiljöer har jag inte hittat nu. Titta bara på
bilderna som följer.
 
Men istället har jag nu piffat upp bloggen med
en ny mall och ny design.
Hoppas den faller i god jord ?
 
 
 
Det här är Ulvsundasjön en grå och trist decemberdag. Färgklicken är en röd flytboj.






Gräsmattan utanför vårat köksfönster den 9 januari detta år, 2014
Väntade bara på gräsklipparen.
Oj nu ser jag att solen glimtade fram här. Men det var kortvarigt, jag lovar.







Samma gräsmatta och från samma köksfönster den 11 januari. 3 minusgrader.
Väldiga kontraster mellan de tre bilderna och det är nog de enda bilder jag
tagit på en månad. Jag är oerhört väderkänslig. Inte så att jag släpper väder hur
som helst för det, men jag slipper gärna detta väder och för den skull reser vi
under stundom till andra breddgrader.

Nu får ni berätta för alla vänner ni känner att Ior har gått ur sitt ide
och ni får gärna kommentera min blogg.
Blondinbella har hundratals kommentarer varje dag och hon skriver,
ja vad då ?
Min trognaste kommenterare kommer att saknas efter sin plötsliga bortgång,
så därför ändrar jag lite på stuket.

I avvaktan på bättre tider och att Annie Lööf ska bli gravid,
kommer jag att f.o.m. imorgon börja en serie som jag
kallar "Minns mitt San Agustin".

Så är det........
 





4 kommentarer:

  1. Snyggt men jag undrar om inramningen inte skulle bli snyggare i blått :-) Hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry, Agneta. Mina ögon äro blå. Räcker inte det ? Och jag är inte blåögd för det. Rött är sött !

      Radera
  2. HEJ !
    Så trevligt att se att DU är igång igen med DIN blogg och de fina bilderna .

    SvaraRadera