söndag 12 januari 2014

Minns mitt San Agustin Del 1








Följande bildserie har ett gemensamt tema.
Vilket ?
Svar emottages under "Kommentarer".
 
Om minst 3 rätt svar erhålles lovar jag publicera nästa blogg
med ett annat tema.
 
Gissa vilket ?
Om minst en gissar rätt lovar jag publicera en blogg
med det temat.

Jag undrar Janne från Brynas/Gävle ????
Hur många "vinare" har du öppnat ?





Polska flaggan i bakgrunden avslöjar vilken restaurang
som serverar jätteöl.









Förra året överraskades vi av närmaste grannar på landet.
Guuu, va gött. San Valentin, salta chips och druvor.







Favoritposition 128 B.









En riktig "Björnsejdel".
Beundrande blickar från hustrun, likaså från Sandefjord i Sydvästra Norge.







Mitt favoritvattenhål i Plinglé. Stor stark 1.25 Euros.








Svalkande "Vitt" en vit  vecka.








Är nog lite nyfiken på vart din blick söker sej.
Troligen en Samsung va ?

Bilden är från 2013 års Karneval i Plinglé.








Birgitta & Karsten laddar upp för sin
Irish koffé








Nu har vi landat borta i Puerto de Mogán hos Brian
med fru. Inte dumt det heller.









Här snålas det inte. Betalar man för ett
glas, så ska det vara ett glas, inte ett 1/2.









Kära vänner från Vintrie i närheten av Malmö, brukar
titta in på en skål med chips.
SKÅL förresten.









Här försöker jag variera mej med en vit mjölkdrink, men det var tomt i juvret.








Hästägarfamiljen Fernlund bjuds på "Champis" av
Lena efter att deras häst just vunnit.
(Och den var inte favorit).









Skål, ta mej f...









En till korkas upp.









Ibland får man göra allt själv när
Janne inte har tid. (eller lust).








Arbetstiden är slut och chefen ser mej inte, för han har
redan åkt hem. Vi håller så gärna Janne cellskap på
småtimmarna.


Ikväll blir det Agenda i Tv 2, med samtal
mellan Jonas Sjöstedt (V) och 28-åringen
från Maramö om vinster i välfärden.
Missa inte det !

Så är det.....




































6 kommentarer:

  1. Det gemensamma temat måste väl vara dryck :)

    SvaraRadera
  2. Bra gissat "Hyrestanten", men det är väl lite generellt ?
    Och mitt troliga nästa tema ?

    SvaraRadera
  3. Dryck i goda vänners lag?
    Nästa tema kanske blir mat?

    SvaraRadera
  4. Visst ser du rätt "Hyrestanten". Det gemensamma med bilderna är dryck och i goda vänners lag eller "botten upp" eller att man kanske tar ett järn oftare än hemma p.g.a. prisnivån. Jannes Irish coffee inte att förglömma. Men temat blir inte mat, men .................?

    SvaraRadera
  5. Jannes i San augustin kommer alltid dit när jag är på gran canaria jätte bra restaurang

    SvaraRadera