tisdag 14 januari 2014

Minns mitt San Agustin Del 2



 


Grattis "Hyrestanten" som till sist insåg att mitt nästa tema
borde bli blommor enär jag visat stort intresse för dessa.
Brännvin, blommor, barn och bin, det är mitt liv dä se.
 
Jag överlever nog utan brännvinet, men blommorna
överlever inte utan bin.
 
Kommer osökt in på min farfars underfundiga citat:
"Den som inte tycker om blommor och barn är inte
värd att leva", sa han ibland när vi var hemma med
mina små flickor på 60-70-talet.
 
 
Idag kommer några Hibiskusar, så oerhört vackra.

Den här kände sej instängd och försöker smita ut.
Tror den fanns på baksidan av Tarahal.













Den här fångade jag uppe på..............????
...kommer snart på det. .......Monte Christo, är det ju.








En gul en, en guling.

 








Jag läser i dagens gratisex. av Metro att Calle Bildt hyllar
avlidne Israeliske Krigsförbrytaren Sharon. Han som ville
fördriva det Palestinska folket. Alltså Sharon.







Vilken växtkraft i dessa Hibiskusar, nästan som i norrmän.







Hoppsan...... det var inte meningen. Det kom en ros
som ville vara med på ett hörn med hibiskusarna.
Jo visst är rosor vackra också.







Den här kom i min väg när mina 2 Ben och jag gick från
San Agustin till Bahia Feliz.......







Det här är samma blomma, men på hemvägen då solen ändrat riktning så den
lyser genom blombladen.


 
Jag läser vidare i gratistidningen att tingsrätten i Lund
friat en kille från våldtäkt med hänvisning till att det inte
visats att han haft uppsåt. Hon har tydligt sagt nej flera
gånger, men då säger kräket att han trodde hon var med
på våldssex, att hon visade sådana signaler.
 
 
Så har det blivit ett allvarligt tryckfel i tidningen !
Där påstås att skillnaden mellan de politiska blocken
minskat och att alliansen knappat in, således.
A. Lööf (28-åringen) (C) 5,2 %.
 
Jag tror jag smäller av.......
 
 
 
Så är det......




3 kommentarer:

  1. Som vanligt sköna blommor.
    Rose var nog vackrast!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Underbara blombilder! Känner igen staketet från den första bilden, där gick jag ett antal ggr förra vintern. Den sista bilden är så fin att jag knappt fattar varför jag befinner mig här.

    SvaraRadera