onsdag 21 augusti 2013

Sverige och Solna i fritt fall ?




Nu är det hög tid att byta ut regeringströtta politiker i både Svea Rike
och i Solna.
När handlingsförlamningen är total och den enda medicinen som ska lösa allt
stavas  s k a t t e s ä n k n i n g, ja då är det är det dags att gå.




I Solna har nu varenda alm dött i almsjukan. Så har det sett ut hela sommaren och
ingen motorsåg har ännu startats. Bilden är från Agustendal. Måste träden ramla
över lekande barn vid 4 H gården innan det händer nå´t.







Utanför vårat balkongfönster finns även en stor alm som
jag har anmält till Stadsbyggnad. (syns inte på bilden).
Däremot serveras det som vanligt läcker mat på den här
 sidan fönstret.








Den här läckra såsskålen formgiven av Gunnar Nylund
vid Rörstrand är tillverkad mellan 1937 - 1946
och är till salu.







Jag har tidigare visat bilder på berget vid "Slaktarbacken", där ungdomar genom
åren roat sej med att krossa flaskor före fotbollsmatcherna på Råsunda.
"Fuck the World" står skrivet på ventilationstrumman för T-banan.








Jag skall imorgon visa upp de här bilderna för
Miljökontoret i Stadshuset.
I dag vid ett besök såg jag 4 killar i 8-10 årsåldern
springa bland glasskärvorna !!!!!!
När haltar dom hem till föräldrarna med blödande fötter
 händer och knän när de ramlat ?








Stadshuset som ligger bara på andra sidan berget, ett stenkast ifrån.
Jag ska fråga efter en handlingsplan för att städa upp nu, när
Råsunda snart är jämnat med marken.............
Här kunde man göra något annat trevligt, med utsikt över
stora delar av Solna.







........... och nu undrar man ju om den här förstörelsen nu istället
kommer att drabba Råstasjön,







En Monark Minicykel, också till salu. Bara att vika ihop
och slänga in i bagaget.
Såld.


Ja, så var det ju det här med Reinfeldt och knäsittargänget.

Det är stor brist på lärare, sjuksköterskor och vårdpersonal.
Övertidsuttaget bland sjuksköterskor har ökat med 28 %,
allt fler misstag begås, livsviktiga operationer görs av
personal på övertid. Lex Mariaanmälningar har ökat med
16,5  % under samma tid. (2 år)
Hur kul är det att ligga under skalpellen från en skittrött
kirurg som borde gå hem och sova ??

Arbetslösheten ökar och är nu 8 %. Och detta efter 4 jobb-
skatteavdrag.

Det saknas enligt uppgift idag 110.000 lägenheter i Stockholm.

Reinfeldts enda förslag vid sitt sommartal var att han vill
genomföra ett 5:e jobbskatteavdrag.
16 miljarder kostar det!

Ingen ska tydligen betala skatt förutom sjuka, arbetslösa
och pensionärer.
Han tömmer nu statskassan och vi kommer att få se en
upprepning av situationen efter förr högerregeringarna
i början av 90-talet.
Vad säger de andra 3 "Nickedockorna" ?

Istället:
Anställ fler lärare, rusta upp skolorna och höj lärarlönerna.
Anställ personal vid sjukhus och äldrevården, höj lönerna.
Bygg bostäder och studentbostäder som unga har råd att hyra.
Det måste inte finnas massage- och bubbelduschar i varje
lägenhet.

Så det så !

Morsning !







1 kommentar:

  1. Oj, idag har jag tagit del av en av de mest deprimerande bloggar jag läst. Är detta svedala av idag är jag glad att inte delta i det längre. På dom bara Ior!

    PS! Nu blev jag så debbad att jag inte tror att ens en whisky hjälper DS!

    SvaraRadera