söndag 18 augusti 2013

Kan man lära gamla hundar sitta ?




Kan man lära gamla hundar sitta ?

Ja, ja, det är tveksamt, men nu har även Ior him self skaffat
en Smart Phone. Om fånen här på bild är tillräckligt smart
får framtiden utvisa. Men man måste ju hänga med och vara
 uppkopplad även i Tunnelbanan. Jag har köpt en sån där
pekpinne för 50 spänn på Kjells så jag kan träffa de små
bokstäverna.
Så nu tittar även jag nedåt med blicken och snart köper jag
nog så´na där trådar som tjejen bredvid mej har, så jag kan
ratta in Radio Viking 101,4 mhz även på T-banan.
Undrar om man kan lyssna på musik och surfa samtidigt ?






Vi var i alla fall på väg till Blockets loppis på Norrbro igår.
Där hänger en Blocketballong över huvudet på Carl Bildts
utrikesdepartement.
Det lovades ju regn så vi avstod från att sälja på Täby
och regnade det gjorde det. STORA droppar. Men här hade
säljarna fått tak över huvudet.







Det lovades ju regn så vi avstod från att sälja själva på Täby
och regnade gjorde det, STORA droppar. Men här hade säljarna
fått tak över huvudet.








Så roligt att återse den här äldre damen, som
så ofta sålde på Loppis i Huvudsta Centrum förr.
Namnet har jag givetvis glömt men hon fyller
88 år i okt. berättade hon.
Still going strong !







Den här godbiten var till salu Puch VS 50 Lyx 1957.
Hade jag haft 16 tusenlappar över som jag inte behöver, i fickan,
hade jag väl köpt den.







På väg hemåt så passerade vi Sergels torg, där en teatergrupp från Stadsteatern bredvid
spelade Laterna Magika. (betyder projicera bilder). Den här lustigkurren stod väl
så här i 5 min.








Så kom resten av ensemblen in och hoppade och skuttade till öronbedövande
och entoniga ljud. Trappan upp till Drottninggatan var fullsmockad.







Väl hemma blev det ett glas vitt så vitt jag
kommer ihåg.







Skål Tom@s !







Loppisresultatet:
Kluckflaska med 6 likörglas i mörklila, 2 Arabiaskålar från 40-talet,
en tigerkudde av Thailändskt siden och en ny pepparkvarn av gjutjärn.


Morsning !

Ps
Det var det !
Ds





3 kommentarer:

  1. Radio Viking ja, den lyssnar vi på här nere åxå. Mycket bra kanal. Och stort tack för hälsningen Ior! Bra kap den där flaskan med likörglasen.

    PS! Skål och tack för nästa DS!

    SvaraRadera
  2. Grattis till din nya smartphone :)
    Det viktigaste är nog att vara observant på det man skriver innan man skickar iväg det eftersom den ofta gör om orden, ibland blir det riktigt pinsamt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du något exempel ? Jag kan knappt skriva ett SMS än.

      Radera