tisdag 13 augusti 2013

Slut på friden, nu är det kaos igen.




......men först lite fest......


Första efter hemkomsten från Värmland.
Rött vin efter Enriques tips:
El Rey från Spanien.






Röda tomater från egen odling på balkongen.







Röda servetter med grön duk och gröna Remmare till nästa dukning.







Berit spanar efter gästerna.

Gästerna anländer en efter en och den kvällen blev mycket
trevlig och uppsluppen och en trea vitt uppdrucken.






Det var lite svalt i luften idag och luften hade gått ur ett däck på cykeln. Promenera till Solna C tar 15 minuter och gick gjorde vi ju i Paris för resten av året, så jag smög till bilen.




Det var bara det att jag skulle hem igen........kl. 16.00. Jag har här kommit ut på Huvudstagatan och undrar vad i h........ som har hänt. Trafiken står helt still. Måste ha hänt en olycka som stoppar upp trafiken, tänker jag. Jag kom inte ur fläcken på 10 minuter. Så 5 meter framåt.
Då insåg jag att det var måndagen då alla penningstinna femjobbskatteavdragsindivider
på arbetslinjen börjat jobba igen. Det tog mej 45 minuter mellan Solna C och Krysset 16,
med bil. Normalt när ni är på semester tar det 5 minuter, Gå ??  nä det gjorde vi i Paris.

Morsning !

Ps
Reinfeldt skuttar uppåt i en färsk opinionsmätning, medan de 3 övriga allianskompisar
fortsätter mot sin undergång. C under spärren, KD på strecket  och nu börjar
även FP närma sej 4 % strecket.
Det är troligen så att sympatisörer till de tre små röstar på M för att det räcker med ett högerparti. Problemet blir valet 2014 då så många moderater måste stödrösta på de 3 små-
partierna för att kunna fortsätta regera, så de själva (M) åker ur riksdagen.
Ds 










1 kommentar:

  1. Visst känns det skönt när vardagen tränger sig på så att allt blir sig likt igen! Skål!

    SvaraRadera