lördag 15 juni 2013

En sista hälsning..........




......................innan jag reser söderut ett par dagar. På hemvägen kommer vi att
hälsa på vänner vi känner från San Agustin.
Blir nog många fina bilder i Kristianopel.



Fina bilder finns bara man går ut i skogen. De flesta ser nog bara det här som en gammal stubbe. Förresten !!! har ni hört den här ?
Det var en gång en gubbe som satt på en stubbe,
så ramla han ner,
så var det inget mer.







Bilderna är tagna i Ursviksskogen, ett stycke orörd natur.
Ett naturreservat faktiskt. Här har en järnväg ringlat fram för länge sedan








Här finns cykelreservdelar att hämta.








En sista hälsning också till Råsunda Stadion. Det här är vad som återstår.
Skylten "Vi älskar när Sverige vinner" finns ännu kvar.
Finns kvar ännu, gör väl 28-åringen fru Lööf också. Men knappt
hennes parti. Man behöver kanske inte ha nå´t  parti heller
för att vara minister.
Måste bli svårt nästa höst för alla moderater och bestämma sej för vem man ska
stödrösta på KD eller Centern. Det kanske blir så att så många stödröstar
så moderaterna hamnar under 4 %.







Här tar Rivners gubbar fredagskväll. Rivner förresten ett passande namn. Riv ner.
Jag frågade gubbarna vem som givit dom tillstånd att riva Nationalarenan.
Dom skyllde på varandra.

Morsning.

Ps
Idag den 15:e fyller min lillasyster år och jag glömde skicka kort
och ändå hade jag skrivit en lapp och lagt på köksbordet. Men då tänkte jag
att det kan jag göra imorgon. Bara det att Posten har inte börjat med
lördagsutdelning ännu och skicka kort som kommer på måndagen är väl inte
roligt heller.
Grattis på födelsedagen Catharina.
Ds
 

2 kommentarer:

  1. Men Ior, vilken rubrik! Jag fick ju nästan hjärtsnörp.
    Ha det så trevlig på resan :)

    SvaraRadera
  2. En järnväg i ett naturreservat?!?.....hmmm.....Korrekt är nog först en järnväg, sedan blev det naturreservat.

    PS! GRATTIS Ior's syster DS!

    SvaraRadera