lördag 30 april 2011

Jag är skyldig ............


...............er en massa bildbloggar från våra senaste vårpromenader. Men man får ju inte tiden att räcka till som pensionär.
Nu kommer några och jag börjar bakifrån (närminnet)

Igår (alltså i förrgår idag) tog vi Hjulstapilen in till sta´n. (Kungsträdgården). Vi måste se De blommande japanska körsbärsträden i "Kungsan". Årets ögonfröjd som varar ca en vecka. De doftar inte något och det kanske är tur.

Skicklig fotograf som jag är, så placerade jag Berit i skuggan.
Men det är ju Berit som är solen.

Bilderna talar väl för sej  själva.

Underbart väder också.

Här ser vi NK-huset i bakgrunden

Det är faktiskt sagolikt att gå i allén av rosa körsbärsblommor.

Berit upptäckte en bild av "Skriet" som jag fotograferade.
Den hade skapats av någon form av läcka, på marken utanför.

......Vandra vidare mot Slussen och vi passerar Calle Bildts jobb, Arvsfurstens palats (UD). 

Det här är Calle XVI-s arbetsplats, Slottet.
Där rakt fram på balkongen kommer han väl att visa sej imorgon på sin 65-årsdag. Eller han kanske kommer ut, eller han är på Öland. Jag har ingen aning.
Undrar om han tar ut sin Folkpension ?

Nu har vi hunnit till Stortorget och Svenska Akademien.

Har ni tänkt på att dom kunde bygga vackra hus förr ?
Det här är fasader runt Stortorget.
När ni går, Lyft blicken och upptäck alla taken t.ex.
Men snubbla inte eller krocka med en lyktstolpe.

Min kusin vill ut.

Det här är Tyska kyrkan.
(tappade visst bort Storkyrkan)

Vi orkade ända till Slussen innan vi släpade oss till T-banan igen.

<>
Väl hemma tog vi en shoppingrunda till Lidl. (uttalas Lidel)
Hämtade upp Storkyrkan, men den hamnar sist, men det gör ingenting tycker jag.

Ps.
Idag var det maskerad runt Buckingham Palace såg jag på TV.
Flera av damerna hade paraboler på skallen.
(ständigt uppkopplade)
En av svenska programledarna hade satt på sej en fågelskrämma, som hon snott från ett jordgubbsland.
Morsning alla paraboler och fågelskrämmor ....
för nu går jag och lägger mej, ty idag är det bakluckepremiär.

Ps, Ps
nästa bildblogg visar långprom. till Hagaparken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar