onsdag 6 april 2011

Hoppsan !!!!!!





Astrid Lindgren
Efter gårdagens (nattens) konstaterande att Solna, en av Sveriges rikaste  kommuner med Sveriges lägsta kommunalskatt inte har råd underhålla kulturskatter eller offentliga lokaler såsom skolor, letar jag febrilt efter positiva nyheter i tidningar, TV och på väderkartorna.

Och ..........så plötsligt allt på en gång.

Riksbanken presenterade idag  vilka som ska pryda vår nya  sedlar. Riksbanken har lyssnat på Svenska folket.
                                                
Evert Taube

Greta Garbo

Ingemar Bergman

Birgit Nilsson

Dag Hammarskjöld

Tjugan kommer att prydas av Astrid Lindgren. Lite upprättelse eftersom hon aldrig fick nobelpriset medan hon levde.

Evert Taube får femtiolappen. 

Greta Garbo får Hundringen.

Ingemar Bergman 200-hundringen.

Birgit Femhundringen.

Dag Hammarskjöld Tusenlappen.

Så värst många Hammarskjöldare lär man inte få krama men med Astrid lär man få skaka hand med oftare.

Apropå pengar och glada nyheter. Jag fick min "efterlängtade" skattsedel idag. Oh vad glad jag blev, "Bara" 112 kr är jag skyldig staten. Brukar vara närmare en "Hammarskjöldare".

Nu väntar jag bara på Reinfelts "Pensionsskatteavdrag". Åtmindstone det första.
Och positivt till sist: Det snöar inte !

Nu har Ior förtagit sej, så...
Morsning och Goodbye dear friend !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar