måndag 4 april 2011

Att man måste bli förbannad ????


Jag blir så frustrerad av att man måste bli förbannad, eller förbannskad som min pappa skulle ha sagt. Han använde inte svordomar om han inte blev riktigt arg på oss bröder, för då kunde han dra till med "förbannskat". Antagligen låter det lite mildare när man lägger in ett s.
Jo jag skulle säga att jag måste bli förb. innan jag startar upp bloggen.  Men jag avslutar väl idag med något glädjande.

Vad upprör då mina känslor idag ?
Jo att folk har så förbannskat (förlåt pappa) svårt att läsa. På bilden ovan och följande, ser ni vad folk släpat ner i "vårat" utrymme för elektronikskrot som vi har i fastigheten.

Stolar, resväska...... .

... kastruller och rena sopor..
Hur faan kan man vara så jävla dum ?

Samma dag, samma sak ett kvarter hemmaifrån utanför porten till Huvudsta Loppmarknad, trots skylten på dörren.....

Vårstädning alltså och det jag inte vill ha ställer jag på gatan helt enkelt. Man undrar vilket land man bor i ?
Hur intelligensbefriade är dårarna ?
Se upp för dårarna förresten.

Apropå dårar...........! I Töreboda har politikerna bestämt att de gamla ska betala 3 kr extra om de vill ha lingonsylt till pannkakorna..
Vattenfall betalar 90 miljoner till 3 chefer i avgångsvederlag efter att de fått sparken. En av dem hade jobbat 3 månader, men fick då bara 20 miljoner.

Så den positiva avslutningen.  Biljakten är över. Denna fantastiska bilskapelse, (ja förutom Saab då förståss), Volvon som rymmer en lägenhet om
1 rum och kök. Den här bilen for jag iväg sent en kväll via tunnelbana och pendeltåg, trots min ännu accelererande förkylning  ända till Flemmingsberg för att köpa. Hade inte Berit ringt när jag stod på perrongen och pendeln var på ingång, så hade jag åkt till Brandbergen istället. (Hon hade läst på en lapp jag skrev dagen innan, att det var Flemmingsberg. Det är väl ingen större skillnad, men just den här bilen fanns i Flemmingsberg. 
Ja, ja. Så är det.
Den här guldbeiga metalliccontainerns motor går så tyst, så när jag skulle åka efter att ha parkerat vinterdäcken i förrådet, så hände inget när jag släppte upp kopplingen. Jag blev rädd, men insåg snart att motorn måste vara igång också.
Det är inte oljan som runnit ur på bilden, utan sista snöresterna som smält.
Registreringsbokstäverna MFF får man väl leva med, det kunde ju varit värre.........DIF t.ex.
Morsning Berit (DIF-are)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar