fredag 28 januari 2011

Isolera mera, isolera Maud



Protesterna mot de allt högre elpriserna tilltar.
På några få dagar har 336.000 namnunderskrifter
överlämnats till Måååd.

Snacka om handfallen regering. 


"Själv har jag just börja gräva en en jordkula
under överinseende av mina allianskolleger".
Mitt råd till henne: "Isolera dej på riktigt från
politiken för alltid".

Andra härdsmältor "alliansen" drabbats av
är ungdomsarbetslösheten, sjukförsäkringen
och förtidspensioneringarna.
Förtidspensioneringen av ungdomar under 30 år
har ökat med 50 % de senaste 4 åren.
Idag hostar t.o.m. Göran (KD) Hägglund
(han har inget att förlora) och begär
 utredning och förändringar i systemet så
att det ska bli lättare igen, att förtidspensioneras.

Var det inte detta alliansen gick till val på redan
2006, att minska arbetslösheten och förtids-
pensioneringarna.  Men de som har jobb har fått kraftigt
sänkta skatter. Klyftorna ökar och det är gammal
"hederlig moderatpolitik" som vi känner igen.

Återigen, vad var det jag sa ? Moderaterna tar f.o.m. nästa
 val ensamma över regeringsmakten, eller i varje
fall siktar på det. Ett ytterligare tecken på det
noterar jag på DN-s Debattsida idag. 4 stycken
"tunga" M-ministrar, slår sej för bröstet och skriver
hur bra vi är. Inte ett ord om att de andra 3 "dödsdömda"
partierna "hjälpt" till.

I Tunisien fick man en diktator på fall med hjälp
av Facebook. Skulle man inte kunna .......?
Morsning och good najt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar