onsdag 12 januari 2011

Maud Olofsson har stabiliserat Centerpartiet, eller, Ingen rädder för vargen här.

Maud har lyckats stabilisera Centerpartiet på en säker plats under
4 %- spärren. Hon kommer att gå till historien som den partiledare som förvandlade partiet från en folkrörelse för småfolket (25% 70-talet) till ett stödparti för högerkrafterna.
Jag har sagt tidigare att makten är för henne viktigare än partiets och medlemmarnas framtidsdrömmar om ett starkt
och självständigt parti.



Det är så sant som det är skrivet. Har man övergivit sin ideologi och sin hjärtefrågor, har man inget existensberättigande.
Högerpartier har vi ju så det räcker. 4 st numera, den s.k. Alliansen. Oroliga ungdomsförbundare vill nu slå ihop Fp med C.
Nä slå ihop hela skiten till ett Högerparti.
Försöker man hitta något hopp för Centerpartiet, söker man
på Hemsidan.. http://centerpartiet.se/, och finner att den senaste uppdateringen, Nyheter:  Där finns inte något nyare än partiets firande av 100-årsjubiléet från 4 december 2010.
Centerpartiet har gjort sitt.


Min skojfriske son överräckte en försenad födelsedagspresent till mej i julas, eller om det var en julklapp.
Maud Olofsson, som disktrasa. Ja det var roligt.
Numera är Maud min hushållsnära tjänstekvinna.
Kommer att begära skatteavdrag i nästa deklaration.

Jag använder henne som underlägg......
.......för nydiskade vinglas 


Hon tvättar gärna porslinet i badrummet,
toastol och tvättställ. Blev skinande rent.
Rätt man på rätt plats, som man brukar säga.

En annan Centerpartist som sålt taskarna till räven, nä jag menar vargen, är han AC (Andreas Carlgren). Millömister i Alliansen.
Jag minns honom som CUF-ordf. när han besökte Linköping vid en D-stämma och jag förutspådde då att han skulle bli nå´t stort.
För snacka kunde han då och det kan han nu också, men snacka så det går, går inte, eller.....?
Bäst vore kanske om han går tillsammans med Måååd, Grisministern och tar med sej hela Alliansen förresten.

Nu ska det ju slaktas varg igen och på en direkt fråga av
TV journalist svarar han att det är för att människor känner hot, att får och hundar äts upp.
Samtidigt säger han att vargstammen är för liten och behöver bli större. Men ändå skall 20 vargar skjutas för att tillfredsställa äventyrsupplevelseinstinkten hos jägarna. (vargtrofé).
Vi minns ju förra årets vargjakt. Sjuka och inavlade skulle skjutas. Inte en enda var sjuk, bara friska djur och dessutom fler än vad som tilläts. Det gäller att vara alla tillags.
Att ingen har fattat att naturen sköter det där själv.

"Skjut inte......jag är inte (v)arg


"Nu har alla fått som ni vill, eller hur "?

Ps
Nu börjar KD att hosta upp sej mot Fredrik Reinfeldt, statsminister (M). Han Hägglund har ju inget annat val, han ligger där också under "spärren" och har ingen framtid som Partiledare heller. Han har inget att förlora, det kan bara bli bättre.
Jag har ju sagt för flera år sedan som minnesgoda bloggföljare minns, att Alliansen är dödfödd att överleva. Går inte att profiliera 4 partier utan att det går ut över de små.
Se hur det blivit ! Marginalpartierna tappar mer och mer och Fredrik tar för sej. Han är inte dum. Tvärtom.
Jag har också för länge sedan sagt att hans (M)ålsättning är (och borde vara) att bli stor som (S) var förr, för att ensam kunna bilda majoritetsregering och nu är det så idag, när S tappar och de små tappar. Reinfeldt är smart. Grattis!
De andra 3 handräckarna får väl nöja sej med att vara stödpartier till nästa val, för nu kan man ju inte bryta sej ur, eller?
Ministerposter ger klöver och M a k t.

Situationen hade kunnat vara annorlunda efter årets (förra) 2010 val, men båda miniatyrpartierna (C och KD) fick stödröster av
(M)oderatväljare för att de inte skulle ramla ner på gatan, utanför på Riksgatan alltså.
Jag har vänner jag känner (inte) som påstår sej att de röstat så för att behålla makten till FR.
Hur faan kan man rösta på ett parti man inte sympatiserar med, bara för att......?
Jag skulle aldrig rösta på Modekraterna för att C skulle vara kvar.

Vad gäller mitt nya parti (S) så har jag den bestämda uppfattningen att Mona (s) (M)isshandlats av egna partika(m)rater,
(M)assmedia, inte minst (Lena (M)elin, Aftonbladet och aldrig fick chansen.
Kan inte idag förutspå vem som tar över för att knäcka Alliansen till valet 2014.

Återkommer imorgon för nu är batteriet till Laptopen slut efter utvisningen till köket.

Morsning alla glada.



  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar