fredag 14 januari 2011

Glad pensionär och Myteriet inom Alliansen

Nu börjar det droppa in både det ena och andra. Månadens räkningar, Inkomstuppgifter och Pensionsuppgifter för detta året.
Man har ju oroat sej en hel del för ekonomin i framtiden, efter att landets samlade ekonomisnillen (politikerna) konstruerat ett pensionssystem som innebär att pensionerna kan sänkas. När f... konstruerades lönerna så de sänks vid ett visst tillfälle för de som ännu arbetar ?
Nähä, de får jobbskatteavdrag efter jobbskatteavdrag av högeralliansen.
Våra jä... limpor är väl lika dyra som andras ? Och hyran brukar inte sänkas, eller bensinpriset går bara uppåt.

Ursäkta, jag sitter visst här och blir förb..... Ursäkta förresten att jag svär så in i he....., men det underlättar.

Men vänta ska ni få höra:
I går  (eller förrgår i natt), ramlade det in ett kuvert i postl... nej jag menar brevinkastet i dörren,  från KPA.
Jag sprättade upp kuvertet med kallsvettiga händer. Blir väl blodpudding flera gånger i veckan nu ?

Vet ni ? Jag fick 13 kr mer av KPA. + 13 kr alltså. Nu var det här en av mina mindre "arbetsgivare". Man har ju haft olika konstelationer av arbetsgivare, allt ifrån "vanlig arbetare" till tjänsteman. Så chocken kan fortfarande ramla in genom brevl...inkastet.

Idag kom det............ en räkning från ComHem, en från Fattenvall ........................och  ett rosa kuvert från min största arbetsgivare: Pensionsmyndigheten. Fint ska det låta. Brevkniven darrade i mina händer och jag smög upp innehållet.

Minus 11 kronor.  Jag är fortfarande + 2 kronor.  Det är inte slut ännu. Det var också ett kuvert från en 3:e arb.givare: Alecta.
Nu då kommer det väl ?
Oförändrat. Alltså samma belopp som tidigare. Alltså fortfarande  + 2kronor.  Jag har bestämt att de här 2 kronorna i månade får bli grundplåten till nästa Kanarieresa.

Och så till det uppseglande myteriet inom Alliansen.
Kommer ni ihåg vad jag sagt upprepade gånger och redan för flera år sedan ? Det här kan inte hålla. Reinfeldt äter upp de små. Det är självklar strategi så klart. Men nu börjar de små kanske inse att det är dags att säga ifrån. Nu ryter även Björklund till mot mera skattesänkningar. Igår var det han Hägglund som ändå inte har något att förlora på vad han än gör eller säger. Undrar när Måddan ska höja rösten ? Men, nähä, hon tänker väl fortsätta försöka ändra turordningsreglerna i LAS, men det vill ju int Fredrik.
Men det är nog varmt, skönt och gosigt i Freddes knä.

Nä skrota blockpolitiken och låt nå´t vara som förr. Låt väljarna ta ställning för parti så kan det uppstå andra allianser, eller som det ser ut nu och som är Reinfeldts mål, att M är så stora som S var förr, att de kan bilda egen regering. Tacka de små för hjälpen och utbringa "Var ni så dumma ?

Ps. Antikrundan började ikväll på TV 1. Den där Knut Knutsson (namnsdag igår) pratar och slänger med armarna genom halva programtiden om en gammal spegel som var värd 10-15.000. En kille som tycker om sin egen röst. Ds


Morsning och upp till kamp !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar