torsdag 3 september 2009

Nära döden



De senaste 2 dagarna har jag varit nära döden. Endast några meter.


Igår (förrgår) var sambo och jag ut vid Skogskyrkogården för att kolla hur gravskötseln fungerar f.n. Det har varit lite dåligt här i våras, men det kan ha berott på missförstånd.
Berits föräldrar finns där (i en grav) och min svärmor och svärfar. (I en annan grav). Nu var allt Ok. Vi pysslade om och satte en blomma.


Och idag var jag till Minneslunden i Solna med en ros (rosa som i brudbuketten) till min framlidne fru Eila. Det var idag exakt 20 år sedan vi träffades på Danspalatset Virveln, Drottninggatan 112.

Och jag besökte även graven där min vän "Bibbi" finns. (hon blev 96).
Och jag blir väldigt upprörd över att ingen av hennes anhöriga varit där efter begravningen förra våren. Inte ens på Alla Helgons dag. De var bara intresserade av henne medan hon levde, i varje fall på slutet, för hon hade ju pengar.
Och jag kanske planterar något men det ska jag tala om för anhöriga och pika dom så dom skäms. Skäms på er.

Och det var mina näradödenupplevelser denna vecka. Närmare än så kommer man inte utan att..

Och imorgon tar jag tag i livet igen och hittar på något bus.




Bilder :
Entrén till Skogskyrkogården är väl magnifik med det stora korset.
Och min kolonilott i Kista gick inte heller av för hackor. Gud så läckert det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar