onsdag 16 september 2009

Betongcentern







Man brukar kalla socialdemokraterna ibland för betongsossar. Men det är väl inget mot vad "nya" centerpartiet i Stockholm står för. Jag har ju tidigare berättat att de föreslår anlägga grönområden, parker, på taken eftersom grönområden på marken inte finns plats för eftersom där måste byggas höghus.

Nu överträffar de sej emellertid själva för nu föreslår man att bygga daghem på taken också. Därför att bostadsbyggarna inte vill upplåta mark på marken eftersom de inte generear pengar till bostadsmaffian.
Snacka om betongpartier alltså.



Apropå Centerpartiet så var jag på promenad på Kungsholmen igår eftersom jag ändå var där i affärer.

Passade på att kika på "gamla" partilokalerna vid Bergsgatan-Pipersgatan och fluktade på den klassiska Restaurangen Mäster Anders i hörnet av Hantverkaregatan- Pipersgatan. Observera det vackra tornet upptill. Jag lärde mej när jag jobbade på Kungsholmen, att titta uppåt. Vilka konstverk arkitekturen förmådde förr, till skillnad från dagens sockerlådor av glas, betong eller plåt.









På min vandring till city därifrån reser sej nu ett jättebygge vid foten av Klara sjö där tidigare postlokaler fanns.
Jag ser framför mej ett stooort grönområde på ena huset och ett barndagis på det andra.
Avgaserna stiger ju uppåt så det blir ju hälsosamt för barnen, men vilken utsikt de får.
Men Centerpartiet i Stockholm kommer nog raskt med förslaget att varje unge bör förses med gasmask. Nä, det var bättre förr. Gonatt !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar