onsdag 9 september 2009

Till Salu



Vad är detta och vad i h.....e ska jag ha den till ???

Var förståss på auktion i lördags och kunde inte hålla käften när Andreas (auktionisten) ropade ut denna tingest för en 50-lapp. Hade förgäves letat efter nå´t att köpa som jag kunde tjäna stora pengar på.
Jag hann se att det stod Överums Bruk på den, innan klubbslaget ekade över Roslagens nejder. Överums Bruk som ligger i södra Ö-götland är ju känt för att alltid ha tillverkat jordbruksmaskiner. Visst. Den är säkert från senare stenåldern, men vadå ?
Jo jag vet vad den varit till: Nämligen en rotfrukts- eller ärtsåmaskin. Problemet blir väl att hitta köpare. Idag finns ju ärtor att köpa i förpackningar på ICA.
Så om du känner någon som just har för avsikt att öppna lantbruksmuseum, så hör gärna av er till mej. Mitt telefonnummer finns på "Hitta.se"

F.ö. läser jag i Aftonbladet denna dag, en opinionsundersökning som visar att Centerpartiet idag har färre sympatier än SD (Sverigedemokraterna).
Tur att man inte är centerpartist.

Avslutar denna dags, (läs natts) blogg med en bild på de nu alldeles mogna aroniabären på våran häck, som till jul kommer att stå på bordet som en god likör.
Välkommen på smakprov.




































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar