tisdag 11 augusti 2009

Bra i ryggen



Märkligt fort det kan gå över, ryggsmärtorna. Så fort barn och barnbarn från Norrkööping åkt och gräset var klippt , kunde jag krypa ner i rabatterna och fotografera denna Thecla betuale. På Svenska: Eldsnabbvinge och för kanske för första gången i världshistorien bild på en Harskrank. De är ju sällsynta och man ser dom bara då man ska lägga sej och då ser man dem inte för då är det för mörkt.


F.Ö så börjar de blåe (M) hosta upp sej och föreslår inte helt oväntat lägre skatter igen, för de som har arbete, så att de kan konsumera trots lågkonjunktur. Kostnaden för det måste lånas.


Även kommunerna lovas ett substantiellt tillskott för att rädda jobben, (de som finns kvar). Översatt till svenska kan det även betyda "gripbar". Det stämmer med den utbildning jag fick i småskolan. Substantiv är något man kan ta på.

Men oron sprider sej nu i de mindre partierna, precis som jag sagt för länge sedan. Ju närmare valet vi kommer, desto oroligare blir det inom alliansen.

C och KD ligger farligt nära 4 % spärren och då får de inte vara med och leka efter 2010 om de ramlar ur riksdagen. Nä idag hördes protester från både KD och Centerpartiet som vill ha sänkta skatter för pensionärerna nu . Ja är det inte det jag alltid sagt !!!!!!! Centerpartiet och dess ledare M . O.....n kan man alltid lita på.
Lita på att jag stupar i säng nu .
Ps Har jag tur så kommer lite regn i veckan och då växer gräset igen och då kanske jag får ont i ryggen igen till helgen, för då väntas mera besök. Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar