söndag 19 april 2015

Om jag vore Sverigedemokrat (SD) ?





.........Men det är jag ju inte....


Många gånger har jag varit i "Kungsan".
många gånger sett Jacobs kyrka, men inte
så här, med de skira grönskande grenarna
som en kuliss framför.





Å så ett stenkast från kyrkan detta hav av blommande japanska körsbär.


"Hellre ett fint kors om halsen som håller hela livet
än en Iphone som är passé om 2 år" tycker prästen Beverhjelm
från Lund apropå presenter till kommande konfirmander.







"Ta en bild på Karamellkungen" så får du ta 10 godisar,
löd budskapet från den här godingen.







Och min goding var inte sen att lyda order.
Jag fotograferade och Berit räknade till
10.







Många uppträdde i kimonos, även
ickejapaner.



Regeringen och Alliansen enade i försvarsfrågan,
utom Björklund som inte ville vara med  längre.





Japaner, japaner, japaner och en
svensk japan.









Fakta, är att de som dricker minst 4 koppar kaffe om dagen
löper 20 % mindre risk att få hudcancer än de som dricker 
allra minst. För män som dricker mer än 6 kpr om dagen
minskar risken att  insjukna i dödlig  prostatacancer med
60 %. 5 koppar om dagen halverar risken för den 
aggresiva formen av bröstcancer.
(gäller då kvinnor förmodar jag)








"Nedskräpning är en onödig kostnad" konstaterar stiftelsen
"Håll Sverige Rent". Vidare konstateras att det inte finns
någon naturlag att nedskräpning måste finnas.
??????????????????????
Nu vill stiftelsen återupprätta folks reflexer att inte kasta
skräp. Vi måste se till att det sitter som en ryggmärgsreflex,
att man inte kastar skräp från bilfönstret.
Hos mej har det alltid suttit som en smäck.







Idag söndag är det val  i grannlandet Finland. Där som i Sverige,
finns ett främlingsfientligt parti, som kallar sej Sannfinländarna.
En av deras riksdagsdagsmän har sagt att Somalier och homo-
sexuella bör deporteras till Åland.
Vad har Åland gjort för illa ?











Hamngatan lörd. em. på väg hem fr. "Kungsan", en skit-
läcker Chevrolet Bel Air.
När jag har vunnit 25 papp i måna´n i 50 år, då ska jag
köpa en röd & vit Ford Fairline, typ.







Här går vi förbi Värmeverket på Sergelgatan.
Det eldas ännu för det är så kyligt i nordanvinden
och röken väller ut.








Innan vi äntrar rulltrappan nedåt vid
T-station Åhléns, fick jag syn på den här
olyckliga damen, som krossat flaskan rödvin
till lördagskvällen. Innehållet , likt blod,
rinner sakta mot ingången till Åhléns............

.......och Systemet har stängt.




Ni får gärna tycka att bilden talar för sej själv.
Stockholm, Kungsträdgården. lörd. 18 april 2015 kl. 13:50:46.



...............Men om jag vore,
skulle jag föreslå deportera homosexuella bögar av alla kön,
numera kallat hen, Somalier, Romer, Libyer, Libanser,
arbetslösa, knarkare och pensionärer.......
till Gotland, för på Gotland behöver vi stärka försvaret
och vi får kanonmat när PUUUTIN dyker upp från en U-båt.

Vad har Gotland gjort för illa ?
Förlåt !

Men idag är det bakluckeloppis i Kista P-garage..
och vi är där....

Så är det.......
så det så !










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar