torsdag 23 april 2015

24 miljoner som en piss i Missisippi.




Kanske är det här 2015 års sista bild 
med blåa och vita sippor.



Men jag lovar inte.






En häger väntar på byte vid Råstasjön.









Jaa, ingen hägring här.










Men här var det tomt.








Här vaktar jag Råstasjön och lyssnar inte Granfalk
hämtar jag mina 1000 andra skrattisar.









Det här är Råstasjön idag


och vänder jag på ryggen.......








...så ser jag att 100-tals människor fått nya bostäder.....

.....men.....det dom inte vet är att dom bor på en soptipp
med gaser i marken som gör att de riskerar flyga i luften,
kanske en vacker dag som denna.










Det här är planket runt f.d. Råsunda fotbolls-
stadion, som nu på minner om nya tider.
Loppisen ersätter fotbollen.
(i bakgrunden "Dallasskrapan)









Här någonstans kan ni träffa mej och Berit
den 9 maj med bakluckan full av finfina grejer.









Grannkommunen Sundbyberg bidrar med svan i Lötsjön.








Violer från Flen, kanske.
Vad dom heter ? Ja inte vet jag.








Den här målningen kunde bevaras som kulturminne.
Här på "Slaktarbacken" har många liter öl
pimplats före hemmamatcherna.
Tyvärr är ju också glasflaskorna kvar, fast i
mindre bitar.









Ett vårtecken kommenterade någon bilden.
Om det är apelsinskalet eller sprutan
sades ingenting.















Särskilt särande på benenbild visar denne finansman
som lystrar till namnet Gardell.


Med så mycket pengar på börsen svettas det nog
särskilt mycket i skrevet. 
 Lite svalare blev det nog efter att han sparkat Volvos v.d.
Olof Persson. Denne Persson satt som v.d. för Volvo, knappt
4 år. Han efterlämnar sej ett oväntat bra resultat för det
första kvartalet 2015. Men ägarna vill ha mer.
Som tröst för foten i arslet får numera före detta
verkställande direktören Persson 24 årslöner,
eller ca 24 miljoner pengar.

Inte är det lätt att vara VD på Volvo,
men....


så är det...
    så det så !








2 kommentarer: