tisdag 2 april 2013

1 April



 
 
Idag är det den 2:a April, inte den 1:a som det var igår.
 
Den 1:a April får man ljuga lite , luras lite. 
Och det gjorde jag igår.  
Till min stora förtjusning var det några som gick på´t.
 
Att jag sedan själv önskat att det var sant, är en
helt annan sak.



Nej, istället för sol och värme kröp jag in i
min tjocka, tunga och varma ytterrock
för att fortsätta bygga upp min förmögenhet
till den 2:a miljonen. För den skull begav
jag mig 100 meter till Loppisen vi har
nästgårds vi bor. Den här gamla svagdricksflaskan
köpte jag. Det var bara den jag skulle köpa,
men efter 1 timmes sökande kom jag hem med
3 påsar annat smått och gott. Bl.a. teakföremål av
Karl Holmberg i Götene.

Den här flaskan måste vara riktigt gammal.
Går inte ens att googla om den. Råsunda är
ju en gammal stadsdel i Solna, men hitills är
det ingen som vet något om var bryggeriet låg
eller när. Tel.nr. Råsunda 10, måste betyda
tidigt 1900-tal troligen.
Om någon har tips är jag tacksam.

Morsning hälsar Ior !

Ps
Förlåt !
Ds

3 kommentarer:

  1. Det där var inte att narras lite, det var stort bedrägeri! ! Här hade jag hällt upp varsin stänkare till dig och Berit och ställt fram så ni skulle känna er välkomna.....men inte då. Fick dricka upp alltsamman själv till slut.

    PS! Jag anade att ni inte skulle dyka upp ändå DS!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ja, mig lyckades du då lura och jag såg fram emot att få träffa er igen. Funderade t.o.m. på att investera i lite nytt snabbkaffe ;)

    SvaraRadera
  3. *Anade inget, gick på det med hull å hår. Vi Värmlänningar tror ju alla om gott!
    Men ikväll j-klar fick norrlänningarna spö. Gött dä!!!!!

    SvaraRadera