torsdag 2 juni 2011

Tro´t om ni vill ?



Idag ska jag berätta en sann historia från livet i Östhammar.
Vi var idag bjudna av bästa grannarna på Pizza i Östhammar, så det blev en liten utflykt idag när vädret blev lite svalare.
Efter skulle det handlas på ICA i Östhammar, se bild.
Där hände något oväntat och överraskande för mej. Det har hänt tidigare just där, men jag trodde det var en
engångsföreteelse, men det hände igen.
Jo personalen (flera av dem inklusive butikschefen)
hälsade och log när man gick där bland hyllorna.
Jag var lite upprymd efter den goda pizzan så jag
 kunde inte hålla mej, utan sa till butikschefen.
- Det är nå´t konstigt med personalen i den här butiken.
+ Jasså hur då ?
- Jo ni hälsar och ler mot kunderna.
+ Ska man inte det ?
- Jo men jag är inte van. Blir generad. Jag bor i Solna och har
efter 22 år i samma butik ännu inte mötts av leenden
eller hälsning när man kommer in.
Vi kommer gärna tillbaka hit slutar jag.
Han blev uppriktigt glad och tackade för berömmet.
Av det kan man lära sej att inte bara kritisera när något
är dåligt, utan även ge beröm när något är bra.



Gatubild centrala Östhammar

Här har det nog gått lite för fort på de kurviga vägarna.
Han har tagit med sej en liten fura, knäckt en elstolpe,
landat mellan stolpen och en tät gran. Framrutan var fortfarande helt hel.


Våran mörkröda Rhodrodrodrohdendrrron
blommar för fullt

För övrigt sitter Kungen kvar på sin tron,

Maud 4 % Olofsson har sin tro om ett liv efter nästa
partistämma i höst, kvar.
Snart måste väl Valberedningen få besked
om avsägelsen, eftersom stämman är i september.

Ja egentligen skiter jag i om Kungen har varit på porrklubb, men han får ju inte ljuga förståss.
Själv har jag aldrig varit det, näää......... inte vad jag
kan påminna mej i alla fall. Det tror jag inte.
Men man har ju ett privatliv. Berit och jag brukar bada på
Gran Canaria så kanske finns det bilder.

Morsning och ........ja t.v.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar