söndag 12 juni 2011

Sommarbilder från Östhammar.


Här sitter dom, på nyklippt gräsmatta, klippt med
nyservad gräsklippare.......

.......fru Goude och Berit och pratar korsordsproblem,
när jag hotar med kameran.

Lördag och "Bakluckan" loppis i Norrskedika.
Grannen i bilen bredvid putsar klorna på sin
vovve i väntan på kunder.

Här hemma blommar det överallt, så
det knakar.
Symaskinsunderredet (Singer) i bakgrunden,
gjorde jag en skiva till av kakelplattor från
Upsala Ekeby.

Det här är dagliljor, som förökar sej varje år.
Vi tog för några år sedan en knöl från
trakterna av Råstasjön. (tror jag)

Och dessa ståtliga meterlånga liljor heter
strandiris.

Hos våra Gouda grannar Goude har koltrasten
slagit upp sitt bo bakom knuten bara en meter från marken.
Nästa år kommer de att sjunga lika vackert som
föräldrarna gör idag.

I år blommar gullregnet igen. De blommar ju
bara vartannat år.
Trädet står precis utanför rumsfönstret.

De är dessutom giftiga.

Den här trådgårdsprydnaden (utan underkropp),
stod för några år sedan på en pub i Alanya, Turkiet.
Vi var "stammisar" där och när vi skulle åka hem
frågade jag om jag fick köpa den.
Jo då och här är den lutande sej mot björken.
Hon klarade flygresan hem men tappade underkroppen
ifjol, när jag tappade henne i gräset.

Jag skiter nog i politiken idag förresten.
Maud, 4 %, har ju inte öppnat mun på länge
 och ännu inte meddelat att hon inte ställer upp
till omval i höst. Men efterson hon abdikerat från
centerideologin kommer ju nu Jutte Guteland (SSU)
att ta över miljöfrågorna.
Morsning och lycka till Jute ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar