torsdag 16 juni 2011

Massgrav i Solna och begravningsstämning


Efter 2 veckor på landet återvänder vi hem några dagar.

Då möts vi av ett stort nygrävt hål utanför vårat hus.
Är det en massgrav, spörjde jag killen som
stod och hängde på en skyffel. Han log bara som svar.
Är det för oss pensionärer eller för de mutanklagade
i Solnas maffia som bygger skandalarenan ?

Nä, det visar sej att det är hålet till blivande
sopnedkast och matåtervinning.
För min del är jag uppfostrad att äta upp maten.
" Ät upp maten ungdjävel" röt farsan jämt.
Nä jag skojar bara, pappa svor aldrig över huvud taget.
Blev han riktigt förb. drog han ibland till med "förbaskat också".
Det är en mildare variant.

Nu till begravningsstämningen:
Jag upptäcker snart att för att få plats med sophålet
blev man tvingad ta ner "mina" skators bostad.
Jag har bott i  samma hus 22 år och alla år har
skatorna bott i detta träd.
Många generationers skator har fötts i det trädet
 som inte finns längre.
För jävligt !
Goodbajs Brf Entitan !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar