torsdag 17 mars 2011

Såga inte av den gren du sitter på....













En idi....(kanske man inte får säga) som heter Philip Lerulf och jobbar ??? på Tankesmedjan Timbro (högerorienterad) föreslår att staten ska sälja ut bolagen SBAB, Posten, Nordea och Telia Sonera.
Det skulle ge staten 100 miljarder.

Så skulle varje svensk få 10.000 SEK.


Hurra, hurra ! Då skulle ju jag kunna köpa en 42 tums LCD Tv och kanske också en Ipod,
i varje fall om man köper det på Netonet.












Tyvärr för mej är väl de där apparaterna omoderna om 1 år och staten har förlorat en säker inkomstkälla.
Och jag skulle få högre elräkningar, högre telefonkostnader och sämre villkor på banken. För du har väl aldrig hört talas om någon privatisering som gjort det billigare för oss ?

En som säkert skulle behöva 10 lax extra vore nya chefen för Volvo, Olof Persson, som "bara" kommer att få 11,5 miljoner + bonus, i årslön.

"Ersättningen är en viktig drivkraft", tycker han.

Men bara lugn. Riksdagen beslutade idag att stoppa planerna på utförsäljning av de nämnda bolagen.
Det största nederlaget hitills för högeralliansen.



Tavlan med alla fåglarna i ett och samma träd visar hur det skulle se ut om det inte fanns några grenar att sitta på. Alla fåglar i enda kvarvarande träd.
Tavlan är en litografi av EWK, (Ewert Karlsson). En gång världsmästare i teckning. Numera avliden. Han hade politiska budskap i sin målning. Den här tillkom när man debatterade kalhyggen.
Jag fick tavlan i present på min 50-årsdag av min arbetsgivare.

Morsning och goodbye Philip Lerulf !
















































2 kommentarer:

  1. Hmm Ni skulle ju aldrig samarbeta med SD!
    Vid omröstningen var Ni rörande överens vad jag förstår.

    SvaraRadera
  2. "Vi" samarbetar inte med SD.
    Man röstar väl av sin egen övertygelse. Man kan väl inte rösta ja mot sin egen övertygelse bara för att SD råkar ha samma åsikt.

    SvaraRadera