torsdag 3 mars 2011

SAAB, SAAB, SAAB


Som ni vet är jag en hängiven Saabälskare, även om min senaste bil
var en Volvo men det var  av speciella skäl. En container rymmer ju mera loppiskartonger.
Jag blir så glad att Saab nu överlevt,  trots Maud  och satsar på nya modeller. (Av Saab alltså, inte nya modeller av Maud)

Här ser vi en Saab 92, den första från 1947.
Min första Saab 92 var från 1952.
En 2 cylindrig motor med 25 Hk.

Nu lanserar Saab på mässan i Geneve nästa generations bil. Saab Phoenix. Observera likheten 64 år senare.

Snart kommer också denna bil en Saab 9-2.
Observera beteckningen 9-2 (92)
Det skall bli en hybridbil (El + annat bränsle)
Liten, miljövänlig och ekonomisk.
Jag har väntat på den presentationen.
Morsning och välkommen Saab
och goodbye Maud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar