måndag 22 november 2010

På förekommen anledning....


.....meddelas att jag denna sista vecka kommer
 försöka hitta framtidstron för San Agustin

Uppe med tuppen och solen igen,
solen har just nått Playa Ingles

....Då på hemvägen upptäcker jag att mitt
reportage om bristerna redan börjar ge effekt.
Nya plåtar skruvas fast på sönderrostade
trappkanter.

Kommer kanske vara färdigt när vi
kommer nästa år.
Apropå det, så skulle "dom" idag stänga
 av strömmen mellan 08.00- ?
Inte har dom gjort det inte.

Jo så mötte jag den här här morgonstädaren
(gatsoparen) och han berättade att kommunen beviljat inköp av nya kvastar. Se bild på kärran.
Nya kvastar sopa bäst.

Och inne i köpcentrat har det öppnats en ny butik,
där det saluförs massor av varianter
på goda sallader och fina viner till.
Vi frågade på ett vin från Teneriffa,
som har goda viner.
9,80 E

Berit och Britt kom hem med den här olivkvisten
 med vidhängande blomma.  Doftar gott.

Senare på em. envisas Berit med att plaska
runt i Polen, fast i Sverige.

Där uppehåller sej även gode vännen och nya
bloggaren Britt.

Senare hade vi bjudit hem vännerna från ifjol
Bengt och Kerstin från Sigtuna som varit
här men vi hade gått förbi varandra
utan att veta var dom bodde eller de oss.
Men vi träffades av en slump
i förrgår.

Om ni förstår vad jag menar ?
Nähä ! 
Tyvärr var jag så upptagen med att prata
så jag glömde ta fram kameran.

Imorgon ger vi oss ut på slingriga vägar igen.
Vi ska till Crus de Tejeda med Britt och äta
lunch hos Antonio ?
Han som spelade portiern i
Sällskapsresan ar ju Restaurang där.

Skall upp kl 05.00 för månen lär vara fullare än jag
och det lär vara sevärt säger Anna.
(som inte sett mej full)
Morsning i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar