tisdag 15 februari 2011

Reinfeldt, Floppa, Talgoxar, matlagnings-sexualprogram




Idag känner jag mej i högform igen. Blir riktigt förbannad när jag yrvaket slår upp DN (Dagens Nyheter) av idag den 14 Feb 2011.
Nu har väl Fredriks gl o roia hamnat på sniskan ordentligt. Inte så underligt förresten, måste vara såphalt på den flinten.
Efter en framgångsrik första mandatperiod och i början på en ny 2010- ?? kunde han inte hålla inne med sitt rätta "Moderata jag" längre.
"Nya Arbetarpartiet ". Just det. I husorganet av idag framhåller han
att, citat "Hyresrätter som idé"  inte funkar i Stockholms innerstad.

Bristen på hyresrätter ökar inte segregationen, säger han vidare. På frågan om det inte ska finnas några hyresrätter alls i innerstaden, svarar han, citat "Hyresrätter har absolut ett värde för dem som inte har ett insatskapital.
Tydligare kan det inte sägas.
Om inte det är segregation, att bara rika ska få bo i innerstaden, vet jag inte vad ordet betyder.
På bilden i DN slår han ut med armen och visar sitt Sagerska palats, i Stockholms innerstad, som han bor gratis i.

Vart tog glorian vägen ? Måste ha tappat den hemma i Palatset i Stockholms innerstad.
Apropås politik: Dagens opinionsmätning, visar att nu är Centerpartiet Riksdagens minsta parti. 4,1 % mindre än SD.
Grattis !


"Floppatoffel"

Idag kom beskedet att Peter "Foppa" Forsberg lägger skridskorna på hyllan igen, efter att ha försökt en comeback för femtielfte gången. Han upptäckte att han aldrig hann fram till pucken på 2 matcher. Två raka förluster för Colorado.
Ja vad faan hade han på isen att göra igen. Åldersnoja ??
Nästa comeback väntas ske med rollator och hörselapparat.
Behöver han pengar kan han väl designa nå´t,
t.ex. "Floppatofflor". Se bild ovan.


Ikväll halv åtta (19.30) var det åter dags för "Halv åtta hos mej" i TV 4, (matlagningsprogram).
Denna vecka var det dags för "Gayvecka", tyckte TV4.
Alltså 4 personer, 2 män och 2 kvinnor, med annan sexuell läggning än andra med annan sexuell läggning, alltså ickegay. Eller hetero, rättare sagt. Jag var nyfiken på om matkulturen är annorlunda hos människor med annorlunda läggning.
Men då försvann ljudet från hela TV4, t.o.m. reklamen tystnade, (äntligen). Fick spekulera till bilderna.

Kanske äter de Bak ad potatis, särad med slid- kniv på Flata tallrikar och hel gurka till

Slutpoängen för dagens kockinna (flata), blev i alla fall avvikande.
Endast 10 poäng.
Receptet finns på TV4.se


Talgoxar vid Minneslunden.

Nähej, det är Alla Hjärtans Dag idag, så man ska inte Baktala i onödan. Då ska man vara snäll och det är jag innerst inne. Så därför var jag först ur sängen i morse och "satte på" kaffebryggaren. Senare köpte jag 10 gula tulpaner till min älskade och ett par "Hjärtligt" goda kakor till kaffet.
Dessförinnan hade jag av personliga skäl varit till Minneslunden vid Solna kyrka med en ros, som alltid den 14 Feb.
Som en kontrast till alla döda som finns där, har kyrkan utfodran av småfåglarna. Det var upplyftande att se de livliga talgoxarna picka i sej av talgbollarna och solen värmde mot väggen.

Senare på kvällen visades i TV något som heter "Gynekologen i Askim". Uttalas Aschim. (Jag har tältat där en gång 1984).
I det här programmet rotar dom visst så långt in i livmodern som det går att komma.
Om inte det är tillräckligt så kommer ett program till, kallat "Sexualkunskap". Där, som det står i programmet, besvaras frågan varför man får orgasm. Det har jag länge undrat:
Varför i helvete ska det vara bra för ???
Jag lyckades klara mej från bägge programmen .
Morsning Ior !
(Det inte Ior vet om 6, är inte värt att veta) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar