torsdag 17 juni 2010

Vett och etikett ?


Som den gentleman jag är har jag för mej jag blivit lärd att:

När en dam och herre går i en trappa uppför, går herren före damen,

för att han inte ska kunna se upp i trosorna, (antar jag).

Däremot nerför en trappa går damen före, av annan anledning.


Men idag visades bilder i TV på blivande brudparet Herr och fru Westling när de äntrade trappan till Kryssningsfartyget "Göteborg" som ligger nu vid Skeppsbron, där det f.ö. serverades 25 rätters middag till landshövdingar och deras kompisar.


I alla fall gick då Daniel bakom (under) Victoria, Kronprinsessan.

Men i detta fall kanske gäller andra regler, att hon

är Kunglig och skall därför gå före.

Rätta mej om jag har fel.

Morsning

2 kommentarer:

  1. Personligen tror jag att Daniel är rädd om sin blivande hustru så att om hon skulle falla baklänges i lejdaren går han bakom för att ta emot henne :-)

    SvaraRadera
  2. Så kan det ju vara förståss,trosorna kan han se vid andra tillfällen kanske ? Men hon gick före i trappan när dom gick ut också. Vickan kanske också är rädd om sin Daniel, så hon kan fånga honom om han skulle snubbla.

    SvaraRadera