torsdag 17 juni 2010

Årets klipp

Idag bestämde vi (jag) att göra uteplatsen lite större inför bröloppet. Det dröjde inte länge innan Berit fick tag i sin favoritmaskin. Trimmern.
Det behövde röjas lite gräs och jag behövde bryta sten.
En stor rackare som det tog åtskillig tid att med järnspett baxa upp ur
marken.
Så skulle den rullas och rullas 10 meter i sydostlig riktning och in i ett gapande hål i tidigare murverk.



Fan va tungt. Man är inte 17 längre , fast man ser ut som sjutton.
Guud va sten jag bröt på 70-talet när jag byggde sommarhuset i Stjärnorp,

Så där ja, där ska du in.



Se så vackra de enkla sommarängsblommorna är.
Det växer bättre än någonsin i år tycker jag.








En sommargranne har just sålt sitt hus och jag upptäckte att de släpat ut allt inre lösöre och yttre med för den delen på plan och jag snokade upp att det fanns gosaker att hämta om det ändå skulle slängas.
Så jag gick över och frågade om jag fick köpa eventuellt. Nä ta vad du vill, sa han. Bara bra, ju mer du tar desto mindre behöver jag köra bort i morgon bitti.
De nya ägarna ville tillträda till helgen.
Oh tack så mycket fick jag fram.
Så erbjöd jag mej hjälpa honom köra ett par vändor till Öregrunds återvinning i morgon, som ersättning för det jag tänker lägga beslag på ikväll.
Där fanns en korgsolstol som kostar 1.490 kr på IKEA, en cykel Monark 3 växlad för pojke, korgsäng, en gammal dockvagn och bäst den här gamla gjutjärnssoffan. En så´n har vi letat efter som komplement till gamla symaskinsbordet vi har gjort om till trädgården. Men de blir ju svindyra på auktioner.
Men måste bytas virke i den.
Såg en exakt lika dan på nätet, men med nytt lackerat ekvirke, som kostade 4.500 kr.
Har man inte jobb så skaffar man sej.
Morsning och goodbye den 17 juni.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar