torsdag 28 maj 2009

Världens 7:e underverk

Här är underverket, Emma, Ellen, eller ??
2.915 gr. 49 cm.
Alltså, jag blev idag tidigt på morgonen farfar till denna skapelse ovan. Farfar upp i dagen, eller......? Alltså.... titta på bilden av mej på förstasidan av min blogg, där jag sitter vid ratten på vår härliga Volvo som just där gått 30.000 mil.
Fast min första spontana kommentar var faktiskt att hon är lik sin mamma.
Hur var det då med de sex andra underverken ?
Jo de 2 första är ju mina 2 döttrar, There´se och Hele´ne. Nästa 2 underverk är förståss grabbarna Krister och Anders. Det blev 4.
Återstår 2 underverk !!!!!!!!!!!!!!! Barnbarnen Joakim och Jonas förståss. Härliga grabbar som uppfostrats till praktexemplar av sin mamma och pappa på Reenstiernas gata.
Ja då blev det klart i alla fall att vi kan planera resan till Norrköping. Nu finns det minst tio anledningar att åka dit, men det räcker inte för att flytta dit för gått, tyvärr There´se.
Om man tittar noga på flickebarnet, ser man att hon är helt ovetande om vilken farfar hon just blivt drabbad av.
Nu har det ju också blivit lättare att välja kläder till grynet. Fast det måste inte vara rosa eller rött för det. Nä, larv.
Men 2027 får hon rösta till Eu-parlamentet i alla fall. Om det finns kvar då. Vilket Gud förbjude.
Men resterna av Marits russinlängder finns nog kvar. Då som fossil.
Grattis Krister och Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar