onsdag 27 maj 2009

Dags att summera




Jag menar inte att jag tänker lägga av. Nä så lätt blir man inte av med en bloggande Edqvist. Nä jag menar "Årets vår". Blev det något tidigare eller senare jämfört med ifjol ? Hade frosten tagit alla rosor på landet ? ....... ja det hade den !


Den här buketten plockade jag för drygt två veckor sedan uppe hos oss på landet i Öregrundstrakten.


Här finns : Tussilago (tussilago farfara), blåsippa( anemone hepatica), vitsippa (anemone nemurosa), gullviva (primula veris), och liljekonvalj (convalaria majális) i samma bukett.




F.ö. så kom hon då hem..................Hon. Då blev det genast mindre korv till frukost, lunch och middag. Mindre ölförpackningar. Men Guuud va skönt det var.


Men dagens frågetecken ????

Det är inte första gången som klockor spelar mej ett spratt. Dessutom har jag viss förtjusning i att köpa klockor av olika slag och utseenden. Berit är övertygad om att jag var urmakare i mitt förra liv.






Den här klockan ärvde jag efter svärmor, som avled 2003. Den har några gånger helt oförklaligt slagit olika antal slag på opreciserade klockslag.
Svärmor (Karin) var alltid noga med att jag skulle dra upp den när den stannat. Inte ens Eila (dottern, min fru) fick göra det. Vänta till Sverker kommer, sa hon, då Eila ville dra upp den om jag inte var där.
I natt (27/5) hände det kl ca 23.05 att den slog ett slag. Har inte dragit slagverket på flera år. Så jag tittade, fortsatte med "arbetet" vid datorn. 10 min senare slog den igen 3 slag. ytterligare 5 min senare slog den 3 slag. Nå´nting är det ju som den förmedlar.
24 maj var hennes födelsedag, men.........................?
Marit bakar och bakar visst idag. Det är nog många som vill plocka russinen ur den kakan. Bara hon inte glömmer jästen, för då kanske det blir pannkaka av allt ihopa igen.
Vill gärna höra av någon som har synpunkter på min svärmors pendyls beteende.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar