söndag 18 oktober 2015

Var är Pelle ?????



Mysteriet med den försvunne 
"våran" kisse Pelle
fick en lösning.


Igår regnade det som f, som förutspåddes av Lena M.
Här åker Åke genom lervällingen som alltid uppstår
vid kraftigt regn. Sand från bergen ovanför oss sköljs
med och lägger sej på gatan.







På våran gata.
Konstigt med kackerlackorna, de gillar inte regnet heller
utan flyr till torrare breddgrader.
Vi drabbades av 3 igår. En hamnade på rygg och dog
en långsam död. (rätt åt hen). De kan ju inte vända sej
på rätt köl om de hamnar på rygg. Ibland äter ju
svartmyrorna upp dem, men det var för blött för
myrorna också.
En drunknade utanför dörren och en fick jag avliva.







Ikväll lämnade Berit mej ensam med
middagsdisken till förmån för lite pladder
och ett eller ett par glas vin med Britt
från Västerås, mitt andra Ben.
Då insåg jag att spanska konstruktörer
av diskställ måste vara män som aldrig diskat.
Totalt omöjligt att få ett par vinglas att stå
på huvudet där, och bestickfacken ????








Internetuppkopplingen här slutar aldrig att förvåna mej.
Fattar inte. Efter många år här ????
Ibland skitbra, ibland stendött. Inte ens signalförstärkare
i hela världen hjälper.
Men ikväll kunde jag sitta inne i lägenheten och lyssna på
http://radioviking101,4 och njuta av en liten
wirre, då plötsligt sambon dyker upp och undrar:
Har du sett Pelle ? Nääe, han har inte varit här. Är väl inte
hungrig kan jag tänka.









Du får väl inte vara för sent ute bland dina flickvänner !









Under Berits bortovaro tar jag några bilder på rosorna i krukan jag köpte till Berit
på marknaden i torsdags.
Idag skickade jag bilden till kära Katja i Vintrie, som fått beskedet att cancern
kommit tillbaka. Kämpa Katja ! Låt inte den där jä.... cancern ta dej.
Du klarar det också. Vi vill ha dej här i San Agustin!








Berit som nu är på väg att titta närmare på sovrummet för natten, frågar mej
plötsligt: Vet du var Pelle är? Kom får du se !
Vicken jäkla katt ! Han har aldrig varit inne i lägenheten. Vi stoppar honom 
vid dörren alltid. Han får mat på uteplatsen. Måste smitit in medan jag vände
ryggen till vid diskhon.
Bara det att han genast uppsökte Berits sängplats och genast somnat.
Vänligt men bestämt blev han utvisad.


Å imorgon loppis igen....
Så är det..så får det bli..
så det så !









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar