torsdag 8 oktober 2015

Gammalt och nytt från San Agustin, del 2.




En stor och efterlängtad nyhet är
den här nyöppnade.....



...informationscentralen på 2:a våningsplanet.






Här en av initiativtagarna Benny Eriksson som tar emot.Du kan få hjälp och tips om det mesta.





Kollega Lena Viklund tipsar om vad som händer på ön
och inte minst i San Agustin.





Här kom jag mitt in i ett styrelsemöte och eftersom jag varit
ordförande i några styrelser så öppnade jag mötet
och avlägsnade mig sedan snarast.








Inget nytt hos vietnamesen med Janne. Inte ens priserna.
Samma gamla låga pris 8.50 Euro för en 3-rätters.
Men kan tipsa om en ny förrätt, Vietnamesisk soppa.

En restaurang du måste besöka, men kom i tid för det
är fullsatt alla dagar i veckan under högsäsong.









Öppettiderna i nya aphuset.









Nytt för igår var att vi badade. Här har mina 2 Ben just
kommit upp ur havet. Veril Playa heter den enl. oss bästa
bästa stranden med en skyddande pir för vågera.
Jag har tyvärr ingen selfiepinne, så jag ses bara bakom
kameran.







Nytt för idag.........nej inte Berit, men att vi
promenerade till Plingle (förkortning av
Playa del Ingles).
(den här bilden kom lite för tidigt)







Andra nyheter är att man satt upp, så att
säga, upplysningstavlor på flera platser,
så man vet var man är eller är på väg.








En annan efterlängtad nyhet är den här rampen ifrån
taxihållplatsen och upp till översta våningsplanet.
Till glädje för rullstolsbundna eller med rullator.








Se texten ovan.







Här är vi på väg till Plingle.









Klassiska vackra bilder utmed strandvägen.













Hemma igen i lugna San Agustin.



Nu tänker jag säga godnatt till Pelle, som redan
somnat i stolen bredvid mej.
Vi killar får ju vara uppe lite längre.



1 kommentar:

  1. Vackra bilder som vanligt. Trevligt att titta. Hälsningar Margareta & Peter i Kristianopel

    SvaraRadera