fredag 25 september 2015

Vad gör dom på banken efter tre ?






Eller vad fa..  gör dom överhuvudtaget
på banken ?  (före tre)

Vi, min sambo och jag var på Nordeabanken idag för att sätta in 
några femhundringar som låg och skräpade hemma i en byrålåda,
överskott från loppisverksamheten i år.

Vi möttes inne på banken av en skylt med texten:

Detta är en penningfri bank, ni kan inte 
sätta in pengar eller ta ut kontanter.

Men vad i..... he.....nu då ????????????????
(jag vill egentligen inte svära i bloggen , men
ni förstår vad faan jag menar ) ?

Vad är det som händer ? En bank som inte hanterar pengar ?
Dom delar ju ut miljoner till ägarna, men ger inte
spararna någon ränta.
Vill inte ha mina pengar och dom jag har får jag inte ta ut.
??????????????????????????????????

Vad gör vi då då ? spörjde jag irriterat !
Ni får gå till vår konkurrerande bank SE-banken 20 meter
längre bort. Där har dom en insättningsautomat.
"Stoppa i VISA-kortet och tryck på lite knappar så
öppnar sej en låda och där kan ni stoppa in hela bunten".

Nääe, jag blir så trött.
Nu måste ju alla sedlar vara ovikta också, förståss .
Och det var nästan alla. En femhundring godkändes dock icke,
den hade liksom jag satt sej på tvären.
Så där står vi med en ensam, vilsen femhundring som 
fladdrar i  luftdraget efter det att Granfalken eller om det 
var Klippfalken som rusade förbi från stadshuset och som 
inte ens SE-banken ville ha. (femhundringen alltså).
(De här Falkarna finns ju i Solnas stadshus och är nå´n sorts
Solnaministrar, alltså).


Varför har det blivit så här ? Är det Löfvéns fel eller Sverige-
modekraternas ?

Jag tror inte det beror på att dom är rädda för att det ska 
komma in nå´n gubbe med kulspruta och säga "Upp med 
händerna, ta hit alla pengar".
Bankrånen har väl upphört sedan Clark Olofssons dagar,
 det finns ju så sofistikerade sätt att gömma pengarna nu,
inne i banken.
Nääe, dom vill inte ha personal som kostar pengar, när
dom kan få ändå mer pengar att dela ut till aktierävarna.

Pengar förresten!!!!! Dom tar ju inte emot mina pengar, var
får dom dom då ifrån ? Är det från SE-banken ?


Nu ska ni få höra...... Det blev bättre resten av dagen.....
Min ena enhandssnabbfungerande skorem på ECCO-
dojorna från Musti på GC, gick av i morse, fan också, så
vi sökte upp en ECCO-skosäljande butik inne i sta´n.
Där möttes vi av en tjej som jag trodde inte fanns, hon
strålade av glädje, energi och var alldeles full av viljan
att hjälpa mej med dojan. Nu hade hon inte färgen på remmen
hemma idag och jag hade inte skon med mej heller,
men kom in på måndag så fixar jag det till dej !
"Vad kostar det ungefär, cirka.....? stammar jag fram",
Man vet ju att ECCO är lite exklusivare.
Det kostar inget säger hon med ett helaansiktetleende.
Men snöret kostar  väl ? Jag trodde hon menade att
hon fixade bytet av remmarna gratis.
Nääe det kostar inget ler hon fram.
Jag lägger på en rem och rusar till dej på måndag !

Hon var den käckaste jag mött i en butik, en arbetsgivares
dröm. Jag längtar redan till måndag och då ska jag tala om ett 
och annat för henne.

Nu var det inte slut för idag ändå, Nääe då, ändå mer skoj
skulle det bli. En av våra bästa vänner fyller år och vi 
hade inviterats
till en träff med lite lis och vin ock på det lite mela vin,
kaffe och glass.

Tack för den trevliga kvällen !

Men visst var det bättre förr, när man
kunde sätta in pengar på banken ?

Så är det, så det så !

ps
Har ni tänkt på att det inte finns en 
enda bild på bloggen ?
ds


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar