tisdag 3 juni 2014

Pantbanken idag blev rena guldgruvan.





Idag blev jag tvungen att gå till Pantbanken.




Alltså.........saken är den att idag invigdes en filial till Pantbanken i Sverige, i Solna C.
Man annonserade på skyltar några dagar innan öppnandet, att de tio (10) första kunderna-
-låntagarna skulle få en guldtacka på 2 gram, värd ca 800 kr. (ber. på dagspriset på guld).
Närmare en guldtacka än så lär jag inte komma, om än en liten en.
Så jag tänkte över vad jag kunde "låna" på för att komma åt den där guldtackan.
Jo jag har ju den där engelska käppen med silverbeslag från 1893. Den kan jag ju använda
som förevändning.
Sagt och gjort, pantbanken skulle öppna kl.10.00 fm och kanske 100-tals i kö och bara 10 första
skulle få guld. Andra skulle få trisslotter.
Jag tänkte att en timme före får räcka, det är ju inte nå´n rockkonsert på gång.
......och det räckte, jag fick nr 4. Guldet är säkrat.
Jag spände fast silverkäppen på cykelpakethållaren för att få den
omvandlad till guld.








Den ser ut som ett USB-minne och stavas
nästan så också.





Jag har googlat på den och det är inget skämt.
Renaste guld.







Som om det inte var nog att gör silver till guld...........jag fick
en penna också att ha i bröstfickan. Nu kan jag skryta och visa
upp pennan :  Stamkunder får egen penna.






Det blev en händelserik dag även fortsättningsvis.
Hälsade på Eila i minneslunden och placerade några floxkvistar
i en vas.
Berit besökte sin mans grav på Norra.









Så oerhört vacker blomsteräng jämte entrén upp till Minneslunden.







Inte nog med det........vi  gjorde en runda i
Hagaparken. Åt en glass vid Koppartälten
och kollade om Vickan och Danne visade
upp sej vid bostaden på Haga slott.








På eftermiddagen igen..............en cykeltur
till Solna Centrum, där jag såg ryggtavlan på
Per Granfalk (kommunalrådet).
I höst får väl hela Solna se ryggtavlan
när han blir arbetslös.









Min pärla.....Crescent i originalskick.
Ger du mej 2.000 ska jag överväga budet.

Färgen på cykeln får mej osökt in på tanken.....

Stackars Annie !




Jag fick låna 300 spänn på käppen, men jag hämtar snart ut den igen
för den är värd över tusen SEK.

Apropå Fredrik Reinfeldt...................eller Haga slott,
så har Hon Kronprinsessan Victoria, bekräftat att hon är gravid.
Det var en oerhört lättnad som spreds i bröstet på mej.
Jag har varit såååååå   orolig för att ......




Så är det. Så det så .



















2 kommentarer:

  1. En girig och bitter gammal sosse?

    SvaraRadera
  2. Man brukar ju säga att "morgonstund har guld i mund". Det stämde ju tydligen här.

    SvaraRadera