torsdag 12 juni 2014

Moderaterna erkänner: "Vi hade fel".




Idag den 11 juni för 20 år sedan.........



....sköt Mattias Flink ihjäl 7 personer, varav  
5 unga tjejer  till döds i Falun.....
....dagen därpå körde jag lastbil upp till Falun där min
dåvarande arbetsgivare centerpartiet hade riksstämma.
Min lastbil var fylld med mtrl. inför stämman. Med mej
brukade jag ta med min tjänstecykel, så ock detta år.
Jag minns att jag var tvungen passera mordplatsen
med cykel bara ett par dagar efter det ohyggliga
dådet.
Skrämmande, marken full av blommor.








En "Selfie" på nationaldagen,
i rätt färgmundering ?




Igår uppehöll jag mej invid och runt Råstasjön under flera timmar.





Näktergalen i västra delen av sjön och skrattmåsarnas högljudda skrän i östra delen.
Och Annie Lööfs årsinkomst 2012  var 1,836 003 SEK.
De 3 överkronorna skänkte hon till en romsk tiggare.









Sjön nästan spegelblank, underbart väder med + 25 grader och välpumpade däck på cykeln.


Som för övrigt inte alls är till salu för 2000 spänn.







Hundratals och åter hundratals motionärer njuter av den syn som fortfarande kan ses.
Samtidigt ger Angela Merkel Fredrik Reinfeldt rådet ute på EU-toppmötet vid Harpsund
på frågan: Vilket råd ger du Fredrik inför valet efter att moderaterna rasar i opinionen :
"Var dej själv". 
Det är ju det han har varit, sej själv och därför resultatet.








Att ens tänka på smutsig svensk inrikespolitik när man insuper detta paradis ????
Men va f... "Alliansen" sågar ju sin egen politik. Anders Borg uttrycker det så här:
"Man ska inte ha någon överdriven föreställning om att det fungerar speciellt bra",
säger han till TT, ang. fiaskot med Fas 3.









Åtta (8) bortkastade år med "Alliansen".









Titta på bilden länge, länge ! Berätta för mej sedan :  Vad ska bort ?
Bilden tagen igår vid skymningstid.








Det första av de 20-våningshus som nu byggs
vägg i vägg med Fränds skandalarena är snart
inflyttningsklara.
Utsikten, ett höghus 20 meter mittemot
eller folk t.o.f  Fränds arena, ingången till dito
och Zlatans tårar där borta.







Svenska elevers färdigheter i de kunskapsdominerande områdena har sjunkit över tid,
och elever tappar i jämförelse med andra länder. 
Det visar en översyn som Skolverket har gjort.


8 förlorade år med Alliansen...


Så är det, så det så !








6 kommentarer:

  1. Vaddå för fel ? Agerade de fel ?

    SvaraRadera
  2. Vaddå för fel ? Agerade de fel ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heder åt personer som vågar kommentera med sitt namn och vågar stå för den.

      Radera
  3. - 2004 fick Anna Hedborg i uppdrag av regeringen Persson att utreda de sociala försäkringarna och sjukförsäkringen. Några slutsatser hon kom fram till i sin utredning "Mera försäkring och mera arbete" var bl.a. att: "Försäkringen har inte fungerat som den borde. Vårt uttryck för detta är att sjukförsäkringen är för mjuk." och "En möjlig reformväg är att helt enkelt strama åt, att underkänna vissa diagnoser, att sänka ersättningar, att låta sjukdomens pris bli så högt att människor tvingas ut ur försäkringen."

    Och så skyller du på alliansen?
    Du och de dina kan väl ta din del?

    SvaraRadera
  4. Vad hade Moderaterna med Flink att göra? Svar tack !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Agneta, moderaterna hade inget att göra med med morddramat i Falun att göra och det har jag inte sagt heller. Moderaterna har heller inget att göra med Annie Lööfs inkomster och det har jag inte heller sagt.
      Bloggen tar upp olika saker, precis som vanligt.

      Rubrikens förklaring kommer lite längre ner om du rullar vidare.
      Där återger jag att Anders Borg erkänner att Fas 3 kanske inte varit så bra.
      Jag återger bara vad han sagt till TT.
      Därav rubriken, som alltså har tydligt innehåll i bloggen.

      Radera