tisdag 18 september 2012

Pelargonen från Fataga


Förlåt om jag tjatar, men det är så underbart att tänka på den lilla byn Fataga och den Rosen-
pelargon som Berit tog skott av i November eller december förra året.


Vi trodde inte den skulle komma att blomma, men så för ett par veckor
sedan dök den här knoppen upp.



Nu har den slagit ut och är så här söt.






Den här lilla paradisbyn med apelsiner och egen Bodega som vi snart återkommer till.





Annars finns ju inte många inhemska växter här på södra Gran Canaria, mer än kaktusar och palmer förståss. Men uppe i norr kan man se andra blommor.


Ps
Tänker inte kommentera 28-åringens opinionsras med sitt Centerparti.
Hon lär ligga och flina sej till sömns.

Och inte tänker jag kommentera "Alliansens" desperata jakt på fler hjärtefrågor
som dom kan sno från Oppositionen heller.

Men min prognos blir att det slutar med samma scenario som efter förra borgerliga
regeringen på 90-talet, som körde slut på vartenda öre i statskassan.

F.ö. hörde jag att Systembolaget skulle fixa så man kan få hemkört nu.

Men tummen upp för HD som beslutat pröva om det är lagligt att gräva sönder
Gotland för att utvinna kalk.
Ds

Morsning och goodbye !

Ps Ps
Min förra blogg var en riktig skrytblogg som jag skäms för.
Det är inte min stil.
Ds Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar